Möte bland annat

I eftermiddag har jag varit på styrelsemöte på IF Metalls S-fackklubb, där jag sitter med som suppleant. Vi pratade mest om valet i höst och valupptakten. Även första Maj diskuterades förstås. Nästa vecka är det dessutom sk Rättvisevecka och det innebär att vi ska ut och propagera för att rösta på socialdemokraterna ute på företag, men även på gator och torg. Det är första gången jag är med på det här så det ska bli kul.

I övrigt har det inte hänt så mycket, vi har fortfarande inget att göra på jobbet och det är skittråkigt. Det är inte så lätt att motivera sig att gå till jobbet på morgonen när man vet att det inte finns ett dugg att göra där, men man har ju inte råd att vara hemma heller så det är ju bara att släpa sig iväg.

Nästa vecka påbörjas flytten av Samhall. Vi ska flytta till nya lokaler och det lär väl bli lite kaos i samband med det och troligen ett tag efter flytten också, innan alla har rotat sig på det nya stället. Jag tror det blir bra,  men jag tror också att det kommer att bli mycket konflikter innan folk har vant sig vid de nya lokalerna. I nuläget har vi många små lokaler och är väldigt utspridda och indelade i smågrupper, på det nya stället kommer vi att sitta mer tillsammans och inte så uppdelat och det kommer att bädda för konflikter. Men jag tror att det kommer att bli bra till slut i alla fall.

Ha det bra!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Apr 23, 2010 @ 18:36:09

    Hej Gumman
    Vad kul att oxå du kommer att hjälpa till, vi behöver alla vi kan för att hjälpas åt. Vi måste få till ett Regeringsbyte. Jag hoppas att flytten går bra och att vi får det bättre. Bara så du vet så saknar jag dej. Det är kul att sitta här uppe i Stockholmia med avtalsförhandlingarna men lite drygt oxå mycket väntan. Längtar hem till er. kramizar

  2. hassedotter
    Apr 23, 2010 @ 23:29:54

    Klart jag hjälper till! Alla måste ju göra vad de kan för att få Sverige på fötter igen, alltså byta regering.
    Flytten går säkert bra och sämre kan det ju knappast bli, tycker jag.
    Jodu, jag saknar dig med ska du veta.
    Ha en riktigt skön helg nu och sköt om dig! Puss och kram!

Lämna en kommentar