Ute och åkt lite

Idag har jag och gubben skjutsat min vän Catarina och hennes dotter Caroline till Sturup. Dom skulle resa till Turkiet och har varit ganska nervösa veckan som har varit med tanke på askan från Island, men dom kom iväg idag som dom skulle i alla fall. Som tack för att vi ställer upp och skjutsar dom till flyget och även hämtar dom där nästa lördag (med Catarinas bil) så får vi låna bilen den här veckan. Imorgon ska vi passa på att åka in till stan och storhandla och köra runt till affärer som man sällan besöker just för att man får gå ganska långt om man tar bussen och om man ska handla lite tyngre saker så är det för jobbigt att handla på de här ställena.

På väg hem från Sturup stannade vi i Sätaröd hos min goda vän Git. Vi hade nog tänkt att stanna nån timme och dricka lite kaffe och sen åka hem, men vi blev kvar en aning längre och blev även bjudna på middag. Första gången vi åt grillat i år och det var himla gott faktiskt. Det var en mycket trevlig eftermiddag/kväll. Tack för det, Git och Tommy!

Git har en helt underbar katt och jag blev lite lagom kattsjuk igen. Hennes katt är en birma och han är så stilig och dessutom väldigt social och gosig. Jag blev helt kär i den katten första gången jag träffade honom och jag kan ju säga att jag fortfarande är kär i honom. Det lutar nog åt att jag köper en birma när jag skaffar katt, men jag vet inte ännu. Dom är ju inte billiga precis. Gubben hade nog gärna tagit med sig deras schäfer istället, men han hade säkert tagit emot katten också…

Kram på er!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Apr 25, 2010 @ 11:58:27

    Hoppas de tar sig hem också!! 😉

  2. hassedotter
    Apr 25, 2010 @ 15:19:15

    Ja, det får vi väl hoppas och tro!

  3. git
    Apr 25, 2010 @ 18:53:45

    tack ska ni ha själva, ha en trevlig söndag på er kram

Kommentera

