En katt till på gång

Nu har jag och gubben bestämt oss för att skaffa en katt till. Det är så att jag tror att Cookie behöver ha en lekkamrat och lite extra sällskap. Hon är nämligen mycket sällskapssjuk och har gott om energi när vi kommer hem från jobbet och om vi skaffar en katt till så kan hon få ut lite av sin överskottsenergi på dagarna och då blir hon kanske lite lugnare på kvällarna. Då får hon ju dessutom sällskap av den andra katten på dagarna. Vi får väl hoppas att katterna kommer överens med varandra.

Katten vi har valt är en svartvit hane. Det är mamma som har tre kattungar och de föddes på semestern. Sen dess har vi velat lite till och från om det här med att skaffa en till, men nu har vi alltså bestämt oss. Om ett par veckor ska vi hämta hem den. Nu har vi ju då åter ett litet problem, nämligen vad vi ska döpa katten till. Är det någon som har förslag så får ni gärna skriva det i en kommentar. Jag tar tacksamt emot alla förslag för jag har inga som helst egna förslag på lager just nu…

Ha det bra, vi hörs! ♥

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. exorsiscChristel
    Sep 11, 2011 @ 18:52:03

    Hmm, det var svårt att komma på något namn. Får fundera en stund till, sen återkommer jag med förslag.

    Grattis till katten iaf :-)!

  2. hassedotter
    Sep 11, 2011 @ 19:29:11

    Tack!
    Jo, det kanske är lättare när jag har en bild på katten, men hur som helst, alla förslag är ju välkomna! Så fundera du en stund till…
    Jag funderar och funderar men det är bara tomt just nu…

  3. Ante Sewerin
    Sep 27, 2011 @ 20:56:51

    Sotis!

  4. hassedotter
    Sep 27, 2011 @ 21:59:20

    Tack för förslaget, men katten är redan döpt till Baileys.
    Välkommen hit Ante!

Kommentera

