Diverse

Jaha, då är snart den här helgen till ända. Nåja lite har jag i alla fall hunnit med och lite till ska jag hinna med.

I fredags var jag och Pia i Tydinge och dansade. Det var Deléns som spelade. Duktiga smågrabbar det där, riktigt bra faktiskt. Tyvärr så hade jag riktigt ont i mina höfter så det var bara att stoppa i sig värktabletter innan dansen kom igång, men jag är van så det gick ändå.

Igår var det Broby marknad så det blev en sväng där med mamma och gubben. Köpte inte så mycket, det blev en korg till hallen, lite sockar, ett par linnen och så förstås lite marknadsgodis. Gubben ville ha gräddbullar så det blev tre lådor. Nu ska jag ju inte ljuga heller förstås, jag äter gärna också gräddbullar, men i ärlighetens namn så var det gubben som ville ha dem i första hand, men jag protesterade ju knappast… 😉

Igår och idag har jag tvättat, är snart färdig med det. Sen blir det till att klippa gubben och efter det ska jag bli vacker också, jag ska färga håret. Det blir med henna för jag tål inte hårfärg. Dessutom blir det härlig färg av hennan så jag håller mig till det.

Vi har hunnit med en tur in till Kristianstad idag också, jag var tvungen att hämta ut lite mediciner och det gör jag bara på det ”riktiga” Apoteket och det finns inne i stan. Vi passade på att veckohandla på Kvantum som ligger brevid så hade vi det gjort också.

Ha det bra, vi hörs! ♥

Kommentera

