Livstecken…

Jodå, än är det liv i käringen! Det vet jag för jag har haft träningsvärk hela veckan efter afrodansen. Jag lovade en rapport om afron och här kommer den. Det var asjobbigt och skitkul! Jag kommer troligen att få riktigt bra kondis efter tio veckor med tanke på tempot i träningen. Fokus låg verkligen på konditionsträning, men tydligen har jag lite kondis i alla fall för jag lyckades faktiskt hänga med, dock inte i alla rörelser, men det kommer efter hand. Jag svettades floder kan jag ju meddela! Om ni har möjlighet att testa någon form av afrodans/mix så gör det!

Nu när träningsvärken börjar ge med sig så ska jag och Pia ut och dansa ikväll. Det blir Valje och det är Matz Bladhs som spelar. Det var ett bra tag sen vi var ute och dansade nu så det ska bli kul! Hoppas det är lagom med folk och bra danspartners där ikväll. Det är riktigt kul att lyckas få tag i en karl som verkligen är duktig på att dansa och framför allt duktig på att föra. Vissa kan visst dansa men är inte så bra på att föra och då blir det sådär. Det allra bästa är när man hittar nån som man bara håller om och liksom glider med, DÅ har man hittat en bra danspartner! Det händer inte så ofta men när det gör det då är det nästan magiskt!

Jag skvallrade lite om vissa planer med bloggen i förra inlägget och jag kan ju meddela att planerna finns fortfarande och ligger mest och mognar just nu.

Sköt om er! ♥

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Feb 13, 2011 @ 18:20:26

    Ja, afro är beroendeframkallande. Jag blir sjöblöt i svett, men väldigt glad inombords av dansen.. Och så är den så tillåtande.. man behöver inte vara perfekt och man kan ta i så mycket man vill. Går man djupare i rörelserna så tränar man ju ännu mer.. Det är en fantastisk träningsform!!

  2. hassedotter
    Feb 13, 2011 @ 19:24:09

    Ja, helt klart! Jag tror att jag har gjort ett bra val när det gäller träning, för det är lätt att strunta i nåt som inte är så roligt enbart för att det är jobbigt. Afron kommer jag definitivt att fortsätta med för det är verkligen skitkul!

  3. Miss C
    Feb 22, 2011 @ 21:36:14

    sv Tack 😀

Kommentera

