Städat

Sådärja, nu har även vi städat ut julen. Troligen var vi sist i Sverige med att göra det, det känns lite så i alla fall, fast ändå brukar vi nog vänta ännu lite längre innan julen åker ut.

Nåja, hela lägenheten har fått sig en rejäl genomgång, det har städats och fejats som bara den! Just nu håller gubben på att rensa avloppet inne i badrummet. Inget jobb jag är avudsjuk på kan jag ju nämna…

Vi har rensat undan en massa prylar från gästrummet, bland annat så stod det en trådback med gardiner här (ja, det är i gästrummet jag har min dator) på golvet. Den backen har väl stått här i cirka ett halvår och tagit upp plats bara för att jag/vi har varit för lata att tvätta upp gardinerna. Nu är dom alla tvättade och inlagda i linneskåpet. Ja, förutom dom som vi har hängt upp då förstås, för det har naturligtvis kommit upp nya gardiner i hela lägenheten nu när julen åkte ut. Vi har dessutom rensat ur diverse skräp/bra att ha grejer ur vissa skåp och slängt ner i källaren och vips, så har vi ordning både i skåpen och i gästrummet! Allt vi skulle göra var ju faktiskt att plocka ner julgrejerna…

I dag har jag dessutom köpt lite nya blommor till köksfönstret, det såg lite tomt ut där med bara en liten blomma så den fick sällskap av två fina Lyckliga Lottor. Så här fint blev det i köksfönstret:

Närbild på Lyckliga Lotta. Visst är den fin!

Den här härliga gardinen fick hänga i vardagsrummet:

I sovrummet blev det dom här lite murriga, bruna gardinerna:

Så ser det alltså ut här hos oss just nu.

Ha det bra, vi hörs! ♥

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Jan 23, 2011 @ 18:36:12

    Oj, först nu?? Hos mig åkte allt bort under trettonhelgen.. 🙂

  2. hassedotter
    Jan 23, 2011 @ 19:22:09

    Här brukar det dröja tills i slutet av januari, ibland längre till och med…

  3. Pia
    Feb 04, 2011 @ 22:21:18

    Ja, jag hoppas att du kommer att älska afro.. Ska bli spännande att höra vad du tyckte!! Som du såg, så ska jag dansa på söndag… 🙂

Kommentera

