Leksaker

Alla som har eller har haft en katt vet ju att katter vill ha leksaker, åtminstone när de är små och vår katt är ju inget undantag förstås. Vi har köpt möss till henne, ett tag var hon gravt musberoende men det har gått över lite nu. Nu har hon kommit på att bollar är väldigt roliga så vi hittar bollar lite varstans i lägenheten. Jag kom på en idé om att binda en mus i ett snöre och hänga upp den i dörrkarmen (eftersom Cookie tyckte att det var så himla kul att lägga mössen i granen, vilket jag inte var helt överens med henne om) och det var ett uppskattat initiativ. Cookie har härjat rejält med musen i snöret.

Nu i veckan som gick var jag på Ö&B och handlade och där hade de klösträd till katter för bara 249 kronor och ett sånt ville jag ha till Cookie. Problemet var att det var ganska otympligt och tungt att släpa hem så det fick vara just då. När jag kom hem så snackade jag och gubben om det och kom fram till att vi behövde ha nån som kunde hjälpa oss att köra hem trädet. Gubben slog en signal till Pia och undrade om hon kunde/ville hjälpa oss och det kunde och ville hon! Idag kom hon hit med klösträdet och det står nu monterat och klart i vardagsrummet. Tack för hjälpen, Pia!

För att Cookie skulle bli intresserad av att leka med det så band jag fast musen i snöret i trädet och det visade sig vara en lyckad idé! Visserligen var Cookie intresserad av trädet redan när vi monterade det, men musen gjorde ju inte att det blev mindre intressant precis…

Jag har ju naturligtvis tagit kort på Cookie både när hon leker med musen i snöret när den hängde i dörrkarmen och när hon leker i trädet och här kommer förstås lite bilder på det.

Mus i snöre:

Klösträdet:

Nu kan hon härja fritt och förhoppningsvis slutar hon att klösa på fåtöljen nu. Är jag väl optimistisk nu kanske?

Avslutar med en bild på mina båda älsklingar här hemma:

Sköt om er! ♥

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Jan 08, 2011 @ 17:44:00

    Vilka fina bilder på vår söta katt. Ja vi får verkligen hoppas att hon nöjer sig med denna och låter bli fötöljen.
    Vill också rikta ett stort tack till Pia som hjälpte oss hem med denna leksak till katten.

  2. mamsen
    Jan 09, 2011 @ 00:00:21

    Vad ska man inte ha vänner till, vi hjälps åt såklart. Det enda som var lite synd var att jag hade tänkt, att jag o min ena dottra skulle stanna och ta en fika.Men den andra dottran hade fått vatten problem och värme så bilen, fick gå dit så fort det gick. Så jag hoppas att fikan finns kvar en annan dag istället kramizar på er.

  3. hassedotter
    Jan 09, 2011 @ 11:12:57

    Klart man ska hjälpa varandra om man kan, men bara för det så ska man inte glömma att tacka för hjälpen.
    Du/ni är välkomna på fika närsomhelst!
    Kram!

  4. Pia
    Jan 09, 2011 @ 17:59:00

    Vilket fint ”träd”!! Hoppas kissen tycker att det är mer kul att klösa på den som på andra saker!! 😉

  5. hassedotter
    Jan 09, 2011 @ 18:46:29

    Ja och billigt var det också! Vi håller tummarna för att det ska vara mest ”klösvänligt” enligt Cookie!

Kommentera

