Tivolis julmarknad

Igår var jag och min kära gubbe i Köpenhamn och på Tivolis julmarknad. Det var en bussresa som IF Metall hade ordnat. En trevlig dag med kyla och snö, inte direkt vanligt när man kommer till Köpenhamn. Det är väl inte så mycket att orda om heller så jag tänkte visa lite bilder istället. Först en bild på den enorma julgranen inne på Centralstationen:

Och nu följer en liten kavalkad på bilder från Tivoli:

 

Och så avslutar jag med en bild på Magnus när han kränger i sig en jättekanelbulle, en av de godaste jag har smakat faktiskt!

Som sagt var det en mycket trevlig dag, men tyvärr så är det ju alldeles för mycket folk på Tivoli en lördag i december. Det blir liksom lite trångt där och det är svårt att ta sig fram. Men det är ju såna smällar man får ta.

Ha det bra, vi hörs!

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. RuneLasse
    Dec 06, 2010 @ 09:16:08

    Hej i julruschen Monica!
    De e mej i Smålands Norra Din gube brukar ta tid att skriva till.
    Fina bilder Du knåpat i hop från Tivoli.
    Men se upp med ”guben” så han inte blir ”blå” i syna.

    Julhälsningar RL

  2. hassedotter
    Dec 07, 2010 @ 08:28:30

    Hej RuneLasse! Välkommen tillbaka!
    Några bra bilder bör man ju lyckas få till när man tar cirka 70 st… 😉
    Ha en skön jul!

  3. hassedotter
    Dec 11, 2010 @ 16:45:12

    Jag är nog bara allmänt slö.
    Tivolis julmarknad är fin men tyvärr så är det för mycket folk där så det blir ganska trångt där. Lisebergs julmarknad är bättre.
    Kram på dig!

  4. Magnus Johansson
    Dec 11, 2010 @ 17:40:09

    Hej du glade speleman. Det ska mer till än en kanelsnegl? för att sänka mig. Kakor, mat, allt som är gott ska ätas fort och mycket. (Syns nog på mig?)

  5. Christel
    Dec 11, 2010 @ 17:40:30

    Hmm, har du fullt upp eller är du bara för slö för att skriva något här? Nu är det väl dags att skriva något nytt?

    Fina bilder från Tivoli. Deras julmarknad har jag aldrig varit på, men nån gång kanske vi kommer dit också.

    Ha det bra! Kram!

  6. Christel
    Dec 11, 2010 @ 21:11:45

    Okej, misstänkte att det var slöhet…

    Ja, tyvärr blir det lätt för mycket folk på såna ställen. Liseberg ska man iaf undvika vid Lucia, för kröns Göteborgs Lucia där, så då är halva Göteborg också där utöver alla tillresta besökare :-S. Annars är det fint. Fast det finns en massa små julmarknader i Göteborg som man kan besöka istället för Liseberg. Nästan varenda torg är fullt med marknadsstånd under december. Kan helt klart rekommenderas.

  7. Christel
    Dec 11, 2010 @ 21:12:42

    *då kröns, ska det stå…

  8. hassedotter
    Dec 12, 2010 @ 16:46:15

    Fast i och för sig så har det inte bara varit slöhet den här veckan, jag har faktiskt haft fullt upp också. Måndag till onsdag var jag i Tyringe på facklig kurs och i fredags åkte jag ner till mamma för att hämta grisen och jag kom hem idag. Sen har det varit lite annat strul i helgen också, men det tar vi en annan gång, eventuellt skriver jag om det här.
    Kram på dig!

  9. Christel
    Dec 12, 2010 @ 19:46:45

    Jo, jag har förstått att du haft en del att göra den här veckan. Har hört lite om helgen, inte mycket, men jag har en aning om vad du syftar på.

  10. hassedotter
    Dec 12, 2010 @ 22:44:17

    Ja, Magnus har visst sms:at till Håkan, så lite vet du ju. Jag hör av mig om händelserna i veckan. Kram!

  11. Christel
    Dec 12, 2010 @ 22:47:47

    Nja, han ringde t.o.m. Gör så när du känner för det. Kram!

  12. Christel
    Dec 12, 2010 @ 22:48:17

    Hälsa gubben också!

  13. hassedotter
    Dec 13, 2010 @ 00:27:00

    Okej, vi hörs!

  14. hassedotter
    Dec 13, 2010 @ 00:27:24

    Ska jag göra. Kram!

Kommentera

