Tiden går…

Det var väldans vad tiden bara rusar iväg utan att jag får tummarna ur och skriva nåt här. Bedrövligt, jag vet. 😯

Jag kan ju meddela att vintern har slagit till ordentligt här i Skåne under slutet av förra veckan och i helgen. Hoppas bara det håller i sig och fortsätter vara kallt och snö länge nu. Jag är nog lite barnsligt förtjust i snön och kylan, men så har jag heller inget att skotta och jag kör ju inte heller bil. Fast idag när jag åkte hem från jobbet så gick det minsann inte fort! Bussen brukar ta 40 minuter men idag tog den ca en timme. För 3 mil! Inte så konstigt i och för sig, däcken var värdelösa och bara slirade flera gånger och då är det ju en fördel att busschauffören tar det lugnt.

Helgen har varit lugn. I lördags var jag och Pia i Valje och dansade. Det var rejält glest med folk, troligen på grund av det utlovade snöovädret, men vi hade kul ändå.

Lite adventspynt har vi ju såklart hunnit med och det blev mysigt som vanligt. Vi köpte en fin röd boll som nu hänger i köksfönstret och dessutom kom en tomte upp på fönsterbrädan i köket också. Enda anledningen till att den fick stå där redan nu var att vi köpte den på Allt Möjligt-verkstadens Second Handbutik i lördags. Annars får tomtarna vänta några veckor till.

Den här veckan och nästa lär jag ha fullt upp. Det börjar på torsdag med Representantskapsmöte med IF Metalls avdelning 47. På fredag är det julbord med jobbet, på lördag ska jag och gubben till Köpenhamn och Tivolis julmarknad. Söndag kan jag vila. Måndag till onsdag ska jag till Tyringe på facklig utbildning och på torsdag ska jag på möte med S-fackklubben. Phu, allt på en gång!

Jag avslutar med lite bilder. Börjar med en bild på snöandet i lördags:

Sen lite bilder på adventspyntet:

Och så en bild på Cookie förstås…

Ha det bra, vi hörs!

Kommentera

