Kalas bland annat

Idag har jag och gubben varit i Kristianstad hos min kära bror med familj på kalas. Det är min brorson Emil som fyller 16 år idag, så ett stort grattis till dig Emil! Som vanligt var det trevligt att träffa alla och det bjöds på god mat och gott att dricka.

Igår var jag och Pia i Valje och svängde de lurviga. Kul som vanligt. Det var Drifters som spelade och de brukar dra mycket folk, så även den här gången.

På dan igår bytte jag och gubben moderkort och nätaggregat i hans dator. Vi lyckades faktiskt få dit nästan alla kablar rätt, den enda kablen som nog inte hamnade rätt är den som går från minneskortsläsaren till moderkortet. Jag har inte en blek aning om var den ska sitta så vi chansade och troligen chansade vi fel för minneskortsläsaren funkar inte. Men eftersom den inte används speciellt ofta så kvittar det just nu. Min kära gubbe blev dock måttligt glad över att han var tvungen att formatera hårddisken innan  han fick datorn till att funka igen. Dessutom så strulade det till sig med formateringen för den första skivan bara la av mitt i formateringen. Gissa om min kära gubbe kunde hålla sig för skratt då! Som tur var så hade han även en skiva med Windows 7 på så det fick bli det istället för Windows XP den här gången. Nu funkar datorn perfekt (förutom minneskortsläsaren).

I fredags var vi i stan och shoppade lite, bland annat två par skor till mig och en ny mobil, också den till mig. Det blev en sån här:

En Samsung Galaxy 5. Det är en väldig massa finesser på den så det lär ju ta ett tag att lära sig allt.

Ja, det var den här helgens händelser, om än i omvänd ordning.

Ha det bra, vi hörs!

Kommentera

