Hur gick det här till?

Jag undrar hur de har tänkt när de har byggt den här brunnen. Den finns invid en parkering utanför mitt jobb och jag tror att någon har tänkt lite fel här. Undrar hur vattnet ska kunna komma ner i den här brunnen, såvida det inte är rejäl översvämmning. Kolla själva:

Smart, eller hur? En decimeterhög kant upp till brunnen är väl väldigt praktiskt…

Nåja, det är ju snyggt i alla fall… 🙂

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mamsen
    Nov 19, 2010 @ 10:07:30

    Haha ja det kan man ju undra jag har nog missat den den som gjorde planeringen hade nog tankarna på annat håll. Hoppas att allt är väl saknar dej det är ingen dans nån stans behöver röra på fläsket varit för lite motion kramizar

  2. Christel
    Nov 19, 2010 @ 12:57:01

    Hehe, ja det kan man undra. Lite fel tänkte de nog… Men visst var det snyggt.

  3. hassedotter
    Nov 19, 2010 @ 18:48:30

    Allt är bara bra med mig, har varit i stan och shoppat lite idag efter jobbet så jag är lite sliten nu.
    Vi åker till Valje i morgon och svänger de lurviga som vi har bestämt, det var ju ett tag sen man rörde på fläsket…
    Ses i morgon!
    Kram på dig!

  4. hassedotter
    Nov 19, 2010 @ 18:50:22

    Jag kunde bara inte låta bli att dokumentera det här påfundet. Ska bli kul att läsa i Kristianstadbladet om ett tag att de måste göra om brunnarna för att vattnet inte rinner undan…för förr eller senare kommer de väl på misstaget.

  5. Pia
    Nov 25, 2010 @ 21:10:02

    Hahahaha.. Det var väl någon kultursnubbe som designade den. Snygg men icke funktionell!

  6. hassedotter
    Nov 25, 2010 @ 21:46:19

    Exakt! Frågan är väl om tekniska kontoret har sett det här eller om de har godkänt det.

Kommentera

