Den här helgen

Igår kom min syrra och hennes kille hit och hälsade på. De var hemma hos mamma i fredags och halva lördagen och sen kom de hit. Mamma bad mig och syrran att åka runt till våra nära och käras gravar. Så när syrran med kille kom hit så drog hon och jag iväg till Lönsboda för att tända ljus på först mormor och morfars grav och sen gick vi till pappas grav och la en krans, eller rättare sagt ett hjärta, och tände ett ljus där också. Efter det så for vi iväg till Jämshög. Där ligger min tvillingsyster Annica begravd, så vi la en krans (hjärta) och tände ett ljus där också och efter det gick vi till farmor och farfars grav och satte ett ljus där med. Jag passade på att ta kort på alla gravarna för jag har inga direkt nytagna kort från någon av dem. Det blir ju inte så ofta jag har möjlihet att besöka gravarna eftersom vi inte har nån bil.

Så här fint var det vid pappas grav:

Och här är Annicas grav:

Jag vill väl inte direkt påstå att det var kul att komma till gravarna, men det var ändå trevligt att få komma dit på nåt sätt.

När jag och syrran kom hem igen så passade jag på att frisera henne lite, det vill säga jag klippte henne och hjäpte henne att färga håret. Det blev väldigt bra! Hon har aldrig haft riktigt rött hår men nu är hon ordentligt rödhårig och det passar hon verkligen i.

På kvällen orkade vi inte fixa till nån middag så det blev kinamat ifrån Phad Thai här i Broby. De har riktigt god mat och man får ordentligt tilltagna portioner och det är faktiskt inte speciellt dyrt. Sen blev det mest snack mellan mig och syrran medan killarna kollade nån halvkass zombiefilm.

För ett par veckor sen fick jag en hög (6 sopsäckar fulla!) med kläder och gardiner från Pia och jag hade plockat ihop lite smått och gott därifrån till syrran så nu fick hon både kläder och gardiner med sig hem. Dessutom ville hon gärna ha mitt gamla soffbord så det fick de med sig hem också. Vårt ”skräp” blir ju till nytta för nån annan, det är banne mig inte att förakta!

Nu i eftermiddag begav de sig hemåt för den här gången så vi får väl se när vi ses igen. Det blir väl ett par gånger per år som mest men det brukar alltid vara kul att träffas!

Till sist tänkte jag avsluta med en bild från i fredags när katten satt och tittade på regnet utanför.

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Nov 08, 2010 @ 20:06:20

    Jag fick många komplimanger på jobbet för min hårfärg idag, så det blev verkligen lyckat.

    Att någons skräp blir en annans nya grejer är jätteroligt. Vi blev av med min gamla bokhylla och en del annat förra sommaren när en av Håkans jobbarkompisar behövde lite möbler. Skönt för oss att slippa köra iväg det till tippen och han fick nya grejer billigt. Kläder är alltid roligt att få av någon och sen blir det ju ett billigt sätt att förändra/byta ut garderoben på :-).
    Gardinerna kom också väl till pass för vi har lite dåligt med vettiga gardiner och jag tycker det är svårt att hitta snygga gardiner.

    Ha det bra och hälsa gubben! Kram!

  2. hassedotter
    Nov 08, 2010 @ 20:34:08

    Kul att andra också tyckte det blev snyggt!
    Ja, det är ju alltid bra om man kan ge bort eller sälja saker man inte behöver längre. Det kan man kalla återvinning!
    Gubben hälsar säkert tillbaka. Kram!

Kommentera

