Bara strypa liiite…

Visst får man strypa sin katt när den beter sig som om den går på speed hela natten? Bara lite? Inte?

Jag tror vår kära kise har kommit in i nån sorts trotsålder eller nåt liknande, hon har nämligen börjat bete sig som om hon har ADHD eller går på speed och det dessutom på nätterna! I natt blev hon utslängd från sovrummet och vi funderar just nu allvarligt på om det inte ska vara kattförbud i sovrummet på nätterna.

Men vår kära katt är ju ingen sorgsen varelse så hon har roat sig på egen hand i natt. Vi har en vit bokhylla i vardagsrummet och längst upp på den (2 meter upp) sitter en uppstoppad leksakskanin men i morse så satt den inte där längre utan låg på golvet istället. Kattskrället har alltså klättrat upp och hämtat ner den och dessutom gjort det utan att riva ner någonting på vägen. Ganska duktigt faktiskt!

Under dagen igår så hade hon klättrat upp på en av bänkarna i köket och öppnat ett av skåpen, plockat ut ett stentroll (som hon såg att jag la där på morgonen) och troligen på nervägen rivit ner lite av varje som står på bänken. Den här förödelsen möttes gubben av när han kom hem från jobbet i går.

Vi har dessutom kommit på att vår katt är gravt musberoende. Hon får totalfnatt om hon inte hittar sin mus och då kan hon nära på klättra på väggarna. Så igår när jag gick hem från jobbet så gick jag inom en djuraffär och köpte tre nya möss till henne. Hon är väldigt duktig på att slarva bort sina möss, gärna cirka fem minuter efter att man har lyckats hitta dem åt henne.

Förhoppningsvis är allt det här en övergående fas. Håll tummarna!

Så här söt kan hon vara när hon inte har totalfnatt!

12 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Wikki
    Okt 16, 2010 @ 18:14:21

    Apropå att ha bort leksaksmöss – det är inte som hos mina kattkompisar Dui och Deco då? När deras husse och matte skulle möblera om och flytta en garberob, så låg där 28 möss bakom sockeln, prydligt inpetade! Se själv: http://duideco.blogspot.com/2009/09/flyttbestyr.html#comments
    NosPuss Wikki

  2. hassedotter
    Okt 16, 2010 @ 19:12:58

    Välkommen hit Wikki!
    Jo, det är säkert så att hon petar in dem på nåt bra ställe för sämre tider. Dina kattkompisar har ju varit riktigt flitiga såg jag. 😉
    Kramizz

  3. Fina Frun
    Okt 17, 2010 @ 03:28:49

    hahaha vilken liten buse 🙂

  4. hassedotter
    Okt 17, 2010 @ 11:26:54

    Välkommen hit Fina Frun!
    Ja, det kan man ju lugnt säga. Fast egentligen är hon ganska snäll för det mesta, men en kattunge ska det ju vara en hel del bus i förstås…

  5. Christel
    Okt 24, 2010 @ 21:58:37

    Hmm, nu är det väl dags att skriva något nytt här. Det var ju ett tag sedan detta inlägg las upp…

    Er katt verkar ha fått lite fnatt just nu och jag kan förstå om du har lust strypa henne när hon gör så där.

    Kram!

  6. hassedotter
    Okt 24, 2010 @ 22:27:35

    Ja, jag vet att det var länge sen. Ska försöka skärpa mig.
    Troligen börjar hon bli tonåring och då blir dom ju lite knäppa och eftersom hon är tjej så är hon väl värre än vad Scotch var, eller så har jag bara glämt bort hur han var. 😉
    Kram på dig!
    PS. När kommer ni ner? Jag har lite kläder här som du kan få om du vill. DS.

  7. Christel
    Okt 24, 2010 @ 22:31:58

    Jag har inget minne av att Scotch höll på sådär. Visst var han busig ibland, men inte var han och öppnade skåp och drog ut grejer därifrån. Han var däremot väldigt glad i att kliva upp på borden och i fönstren, men det är väl de flesta katter.

    Vi kommer ner någon gång under vecka 45, men vet inte riktigt när ännu. Jag hör av mig när vi vet.

  8. hassedotter
    Okt 24, 2010 @ 22:37:53

    Nä, han var ingen hejare på att öppna nåt den katten. Cookie är väldigt klurig och nyfiken så inåthelvete!
    Okej, ni är välkomna!

  9. Christel
    Okt 25, 2010 @ 17:45:28

    Blev lite fel vecka där. Vi kommer ner v 44, nästa vecka alltså. Tänkte åka ner till mamma på fredagen och sen kommer vi upp till er på lördagen om det går bra.

    Kram från din förvirrade syster yster :s.

  10. hassedotter
    Okt 25, 2010 @ 18:34:27

    Ja, jag tänkte väl att det skulle vara v. 44. Ni är välkomna, ring när ni närmar er så sätter jag på kaffe! 🙂
    Kram!

  11. Christel
    Okt 25, 2010 @ 20:08:36

    Det ska vi göra. Blir nån gång på lördag eftermiddag vi kommer och sen sover vi hos er till söndag.

  12. hassedotter
    Okt 25, 2010 @ 20:47:48

    Blir bra det!

Kommentera

