Terry Evans

Igår åkte jag och Therece till Helsingborg till Sundspärlan för att spendera dagen  med Terry Evans. Nu var vi ju inte ensamma med honom precis, det var väl cirka 200 personer där skulle jag tro.

Vi kom dit i god tid innan insläppet så vi fick stå och köa utanför en bra stund. Jag är glad att jag hade min vinterjacka på mig för det blåste rätt så kallt. Det blev lite allmän irritation när två personer gick förbi hela kön och ställde sig längst fram, lite vid sidan av, men inga av pikarna som folk gav dem tycktes fastna. Troligen fattade de, men de ville väl inte låtsas om det.

När vi väl blev insläppta så trodde vi ju att vi skulle få gå och ta plats, men nä, det fick vi inte, utan det blev till att köa igen. Samma personer som trängde sig innan kom nu också och ställde sig brevid oss (vi stod nästan längst fram). Inte nog med det utan de hade mage att stå där och snacka om att det var för jävligt att folk hade armbågat sig fram i entrén och att folk betedde sig illa när de knuffade undan dem. Det var fler än jag som talade om för dem att det ju faktiskt var de som hade trängt sig i kön och att man inte gör så. Jag fick dessutom tala om för den ena kvinnan att hon skulle backa för hon stod och tryckte sig mot mig hela tiden.

Nåja, vi blev insläppta och fick äntligen sätta oss ned. Vi fick plats längst fram och i mitten. Toppenplatser!

Det började med lite sång och musik och en kvinna som berättade lite om när hon först träffade Terry och sen kom Terry och berättade om sitt liv och hur han upptäckte att han var medial. Han berättade om hur han har utvecklat sin förmåga och hur han jobbar. Det var riktigt intressant och jag måste säga att han är en mycket bra berättare. Han är dessutom mycket rolig. Han har verkligen humor!

Efter det var det lunch. Inget speciellt, kycklingbröst och potatis av nåt slag. Serveringen var dåligt organiserad och det tog lång tid innan alla fick mat.

Efter lunchen gick jag och Therece plus två andra en promenad runt Sundspärlan. De två vi gick tillsammmans med var mor och dotter och de satt brevid oss under hela dagen. Tyvärr så var framför allt dottern väldigt negativ och dessutom verkade det som om hon var helt säker på att Terry Evans är en bluff. Jag kan ju inte fatta att en sån person ger 950 kronor för något de inte tror på. Jag fick säga till Therece att inte suga åt sig av hennes negativitet, för jag märkte att hon påverkades.

Sen var det dags för lite meditation. Först förklarade Terry hur det skulle gå till och sen fick vi pröva på att meditera med deras vägledning. Lite kort men faktiskt en otrolig upplevelse. Jag hade inte trott att meditation skulle vara nåt för mig men jag får nog omvärdera den uppfattningen.

Efter meditationen fick de som ville berätta om deras upplevelse och Terry berättade vad det betydde. Therece vill gärna dela med sig men just som Terry skulle ge henne ordet så ändrade han sig och bad någon annan berätta. Sen fick hon aldrig chansen igen. Det blev hon riktigt besviken på och det förstår jag.

Sen var det fika och efter det kom det som nog alla där väntade på nämligen sorseansen. Det var många som fick meddelande från nära och kära, dock varken jag eller Therece. Efter seansen skulle det vara frågestund där man kunde fråga om hur Terry jobbar och om andevärlden. Även under frågestunden fick en del budskap från sina anhöriga och ett par av dem var de som satt brevid oss. Där blev i alla fall de överbevisade!

I helhet var det en mycket trevlig och intressant dag. Lite för långa raster och dålig oraganisation i köket men i övrigt är jag nöjd! Det var värt pengarna.

11 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Therece
    Okt 11, 2010 @ 02:10:31

    Ja, det var en riktigt intressant dag som jag gärna vill göra om vid tillfälle 🙂
    Dock måste jag säga ifrån om att jag ‘påverkades’ av de negativa damerna. Det var inte alltför lätt att komma emellan i deras negativa uttalanden så därför sa jag inte emot så mycket. När folk är inne i sin tankegång o maler på om det så har jag inte så lätt att hoppa in o avbryta eller säga emot, då jag märker att det inte kommer ha någon effekt då de är bestämda i sin åsikt 🙂 Dessutom så förstod jag dem till viss del, då man inte ska tro blint på allting. Fast de å sin sida trodde ju blint på vad som skrevs på nätet om Terry o framförallt då det negativa… Inte så bra det heller 🙂
    Min uppfattning om Terry Evans rubbades inte en millimeter. Jag har aldrig trott att han är, eller skulle vara en bluff. Däremot hade det varit roligt om man hade fått ett budskap från andra sidan eller åtminstone fått ordet vid frågestunden efter meditationen…
    Kram Therece

  2. hassedotter
    Okt 11, 2010 @ 17:49:08

    Jag gör gärna om samma sak igen!
    Men jag tror ändå att du har ganska lätt för att ta åt dig andras känslor och det var därför jag ville säga till dig att inte ryckas med alltför mycket i deras negativa inställning. Visst förstod jag dem också till viss del, men att vara negativa som de var är mest jobbigt. Klart att man inte ska tro blint på allt, bevis är ju alltid bra. 😉
    Jag förstår verkligen att du blev besviken att du inte fick ordet och naturligtvis hade det varit kul att få ett budskap från andra sidan, men det var väl inte vår tur den här gången. Nästa gång kanske…
    Ha det bra vännen, vi hörs. Kram

  3. Therece
    Okt 11, 2010 @ 23:42:47

    Det kan kanske tyckas så att jag tar åt mig av andras känslor. Själv väljer jag att inte diskutera för mycket med folk som redan har sin inställning klar för sig. Om det då uppfattas som att jag ‘påverkas’ av deras resonemang så kan jag bara säga att det är så långt i från sanningen man kan komma. Ibland är det bättre att ‘jamsa’ med än att inleda en diskussion som inte leder nånstans då motparten inte lyssnar (vilket du säkert märkte att de inte gjorde)
    Dessutom var det en massa andra människor där som hörde mer eller mindre allt av vad vi diskuterade så jag kände att det var ett illa valt tillfälle att förlänga samtalsämnet.
    Som du formulerade det så verkade det nästan som om du ‘förmanade’ mig för att jag inte själv kunde styra det hela och det sårade mig lite. Jag hade full kontroll på situationen, jag bara valde att inte diskutera med dem. Nu menade du säkert inte så, utan menade väl, men det skrivna ordet kan lätt missuppfattas och man ska vara försiktig med hur man uttrycker sig om andra på nätet och i skrift överlag.
    Jag väljer mina strider och i det ögonblicket ville jag inte diskutera med dem då de var så negativa. Då var det bättre att spela med så att ämnet las åt sidan så snabbt som möjligt. Det innebär ju inte per automatik att jag höll med dem eller ‘påverkades’ av deras inställning/synsätt.
    Dessutom sa jag till dem vid ett flertal tillfällen att jag inte trodde att Terry var en bluff, det hörde du själv. Sen sa jag till dem efter att de fått sitt budskap: ”Där fick ni allt så ni teg. Nu kan ni inte längre säga att han är en bluff” Tyvärr var du på WC just då och hörde inte det. Så jag kan LOVA att jag inte ‘påverkades’ av deras negativitet 🙂 SÅ lättpåverkad är jag inte 🙂
    Jag kan bara hoppas att de som läser din blogg också läser kommentarerna till dina inlägg. Annars kan de få fel uppfattning om mig som inte alls stämmer med verkligheten och det tycker jag vore synd i så fall, för det är inte alls sån jag är.
    Nästa gång du gör ett inlägg i bloggen om mig eller andra, så tänk på hur du formulerar saken. Det kan missuppfattas och såra andra som läser det, fast du inte hade en tanke åt det hållet, eller menade nåt illa med det 🙂
    Hoppas bara inte att JAG nu har sårat DIG genom mitt inlägg här, för det är inte min mening. ALLS. Skulle egentligen ha ringt dig så vi kunde pratat om det, men glömde bort det (minnet igen). Sen såg jag här att du spann vidare på samma tråd (att jag har lätt för att påverkas av andra. Det är INTE sant) och kände mig därför tvingad att skriva svar.
    Nu ska vi lägga detta bakom oss, gå vidare och bara tänka på det positiva och roliga som vi var med om denna dag 🙂
    Det var en jätterolig och intressant dag och jag håller med dig; Jag gör också gärna om samma sak 🙂 Fast nästa gång får vi försöka undvika negativa människor *fnissar*
    Nej, det var inte vår tur. Ja, för egen del hade jag inte räknat med nåt, bara förhoppningen om att MÖJLIGEN få en hälsning 🙂
    Det var bara när han först skulle ge mig ordet efter meditationen och sen bara hoppade över mig som jag blev något snopen.
    Men du hade ju mer anledning att få minst en hälsning. Så det var verkligen synd att inte du fick nån.
    Vi får hålla tummarna att det är bättre flyt nästa gång 🙂
    Kollade förresten Det Okända ikväll och det var Vendela Cederholm hon hette 🙂 Skönt att ha kommit på det. Satt faktiskt och funderade hela kvällen efter att jag kom hem på vad sjutton hon kunde heta, haha.
    Sköt om dig du med och hälsa maken 🙂
    Kram Therece

  4. hassedotter
    Okt 12, 2010 @ 17:31:08

    Nä, jag såg det väl inte alls som att jag behövde ”förmana” dig, utan det var enbart välvilja bakom. Jag vill ju inte att mina vänner ska må dåligt på något sätt. Eftersom jag inte känner dig till hundra procent så är det ju svårt att veta hur du påverkades av dem och jag fick uppfattningen att du tog åt dig, annars hade jag aldrig sagt något. Om du blev sårad av hur jag har uttryckt mig här så får jag be om ursäkt för det, det var ju definitivt inte meningen. 😦
    Jag tror nog att de som läser min blogg (de är inte särskilt många :-)) även läser kommentarerna.

    Att jag inte fick någon hälsning gör inte så mycket för jag vet att mina kära finns med mig ändå, men visst hade det varit kul!

    Jag såg också ”Det okända” i går och kom på att det var ju henne vi snackade om, nu fick vi ju svar på det i alla fall. 😉

    Gubben hälsar tillbaka. Sköt om dig!
    Kram

  5. Therece
    Okt 12, 2010 @ 22:38:06

    Ja, jag vet att du menade väl 🙂 Du är en fin vän och jag är jätteglad att jag lärt känna dig 🙂 Och guben din oxå förstås 🙂
    Bra att du inte blev alltför besviken för att du inte fick nån hälsning. Dina anhöriga får vara lite mer framfusiga nästa gång så de kommer före de andra i kön, hehehe…
    Vi höres 🙂
    Kram
    Therece

  6. hassedotter
    Okt 13, 2010 @ 17:11:23

    Tack, skönt att du förstår.
    Jag ska säga till mina andar att tränga sig fram när det blir tillfälle till det… 😉
    Kram

  7. nicole
    Okt 16, 2010 @ 11:39:07

    Eller så vill man vinna väldigt gärna!

  8. hassedotter
    Okt 16, 2010 @ 11:50:12

    Ingen bra ursäkt för att spamma!

  9. Pia
    Okt 19, 2010 @ 09:37:32

    Läste er dialog härovan och ja, det gäller att tänka sig för hur man skriver saker och ting!! Det gäller att vara tydlig! Men skönt att ni redde ut det.. det är så äkta vänner gör!! 🙂

    Jag har varit på storseans med Terry. En gång här i stan och en gång när jag via Livsenergi vann en båtresa till Åland med massor av medier som höll storseanser och enskilda sittningar.. Det var en spännande båttur.. 🙂

    Jag har en egen ”häxa” som är otroligt duktig. Du kan gå in på Spiritual/Upplevelser på min blogg om du vill veta mer!! 🙂

    Ja, visst var den en häftig upplevelse att bli sminkad och fotad av The Studio. En riktig egoboost!! 🙂

    Kram på dig!!!

  10. Marie.G
    Jan 01, 2012 @ 14:49:27

    Terry är väl rätt säker!Har mött honom i drömmar lämnar budskap konstigt nog?Ger ochså healing.Jag tror på dom hälsobudskapen

  11. hassedotter
    Jan 01, 2012 @ 14:54:54

    Ja, jag blev ganska imponerad av honom. Tycker han ger ett väldigt bra intryck och han är dessutom väldigt rolig.

Kommentera

