Köpt mediciner

Tänkte bara tipsa om att man kan beställa receptfria läkemedel via internet. Jag har testat att beställa från ett apotek i England och det har funkat alldeles utmärkt.

En klar fördel med att beställa från just England är att deras receptfria mediciner många gånger är betydligt billigare än vad dom är här. Jag kan ju till exempel nämna att jag beställde allergitabletter för 39 p för 30 stycken. Här kostar samma tabletter cirka 50 kronor för 30 stycken. 39 pence är väl ungefär 5 kronor. Jag beställde även 400 mg Ibumetin som kostade £ 1,89 för 84 stycken. Det blir cirka 20 kronor det!

En annan fördel är att det bara tog en vecka att få hem paketet. Jag beställde förra lördagen, de skickade varorna förra måndagen och idag fick jag paketet. Helt okej leveranstid!

Jag ska väl också säga att om man inte kan engelska tillräckligt bra för att beskriva vad man behöver medicinerna för så ska man nog låta bli. Man blir nämligen tillfrågad vad man ska ha medicinerna för och de frågar för varje medicin. Dessutom bör man ju veta vad det är man beställer.

Här kommer en länk till det apoteket som jag beställde ifrån, det heter Chemist Direct och de säljer allt mellan himmel och jord, mediciner, elprylar, parfymer, toalettartiklar och hårfärg för att nämna lite av vad de säljer.

En sak till man ska tänka på är ju leveranskostnaden. Jag beställde varor för cirka £9 och frakten gick på £13. Men jag har ändå fått mina varor billigt eftersom jag har valt de billigaste märkena. Jag betalade ungefär 230 kronor för allt och det får man ju inte så mycket för på ett apotek här i Sverige.

Däremot skulle jag nog akta mig för att prova att beställa mediciner från exempelvis Ryssland eller nåt liknande. Jag tror inte heller att man ska försöka sig på att beställa receptbelagda mediciner utan recept via internet, risken är nog stor att man blir lurad eller att tullen lägger beslag på varorna och då har man ju kastat pengarna i sjön.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Matz Karlsson
    Okt 04, 2010 @ 23:47:10

    Väldigt bra tips! Jag har tidigare beställt från Spanien av just den anledningen; priset skiljer så mycket. Och så länge man vet vad man ska ha och vilken styrka så är det grönt.
    (hittade hit då både du och jag hade hjälpt Annamis med korsordsfrågan *fniss*)

  2. hassedotter
    Okt 05, 2010 @ 17:11:20

    Ett helt gratis tips dessutom! 😀 Jag har bara testat att beställa därifrån faktiskt, Spanien är nog ingen bra idé att testa för min del, jag kan inte nån spanska nämligen…
    Välkommen hit, Matz och titta gärna in här igen!

  3. annamis
    Okt 05, 2010 @ 19:56:58

    Jaha, det är här ni samlas och gaddar ihop er…
    I alla fall, vad jag ville säga var att detta är just det som är så bra med bloggandet; man lär sig faktiskt en massa saker och får små tips. Just som detta du tipsar om nu! OK, du får ett + i kanten för detta då!

  4. hassedotter
    Okt 05, 2010 @ 20:35:27

    Japp, det är här vi gömmer oss och planerar. 😉
    Vad bra att jag kunde tipsa om något som tydligen var efterfrågat, inte alltid man lyckas med det!
    Tack för plusset! 🙂

Kommentera

