Handlat

Idag har jag och gubben varit i stan och handlat tillsammans med Therece och hennes kille Anders. Först åkte vi till Elgiganten där gubben skulle ha en ny mobil. Han hade bestämt sig för en Samsung 5230 och jag kan väl hålla med om att det är mycket telefon för pengarna. Än så länge så har han ju inte lärt sig alla finesser men vi kan ju säga så här: han är ju inte så himla pratsam just nu… Han sitter mest med näsan i bruksanvisningen och med händerna på telefonen.

Sen gick vi till Grizzly, djuraffären som ligger på andra sidan vägen och köpte kattsand och kattmat. Grizzly hade ett erbjudande på Iams torrfoder och blötmat som vi inte kunde låta bli. 1,5 kg Iams torrfoder och 10 påsar blötmat för bara 99 spänn! Fatta att en påse torrfoder kostar 199 kronor i ordinarie pris och blötmaten kostar 109 kronor, så snacka om klipp! Kattsanden var det inget extrapris på, men sist vi köpte kattsand så fick vi bra pris på det. Eve Clean är den bästa kattsanden jag någonsin har använt och därför får den gärna kosta en del. Faktum är att man inte behöver byta den sanden så ofta så troligen blir det billigare i längden att använda den istället för en billig variant.

Sen drog vi vidare till Ö&B och Kvantum för att inhandla lite av varje och dessutom handla mat så vi kan äta ett par veckor framöver också.

På väg hem stannade vi till hos Therece och Anders så att Magnus kunde spana in deras katter. Som jag har skrivit innan så har de en Birma, en Bengal och en vanlig huskatt. Gubben var rejält impad av bengalen och jag kan väl hålla med om att det är en imponerande katt.

Therece skjutsade hem oss och stannade kvar en stund och under tiden hon var här så lyckades hon övertala mig att jag skulle registrera mig på Facebook igen så nu är jag med där igen.

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Rune.K
    Sep 26, 2010 @ 18:17:41

    Undrar bara om ”gubben” led av sitt igångsättningsmotstånd när ni skulle till stan och handla mobil? 😉

    Hälsa!

    Jag saknar de där forumet du vet. Tusan att jag ska sådant humör online…

  2. hassedotter
    Sep 26, 2010 @ 18:19:44

    Nä, vid såna tillfällen lider han deffinitivt inte av igångsättningsmotstånd!

    Kan tro att du saknar det, jag är själv inte inne så ofta.

Kommentera

