Veckan som varit

Sådärja, nu har jag också varit och röstat.

Eftersom jag inte har skrivit nåt den här veckan så kommer en liten resumé av det som har pågått. Vi börjar väl i vanlig ordning med måndagen.

I måndags var jag och Git inne och snackade lite med min pesonalledare på jobbet. Anledningen var att vi känner oss undanskuffade på jobbet och det beror på händelser bland annat från torsdagen och fredagen förra veckan. Det var så att vi fick lite jobb på onsdagen och vi hade en del kvar som vi tänkte göra på torsdagen men när vi kom på morgonen var både jobbet borta och våra stolar flyttade. På torsdagen fick jag jobb igen och satte mig och påbörjade det. Det var ett jobb som det inte var bråttom med och eftersom jag skulle vara ledig på fredagen så bestämdes det att Git skulle fortsätta med jobbet då. Men på fredagen var även det jobbet borta. Det är inte första gången det här hände och nu kände vi att det får vara nog. Min PL lovade att ta tag i det här och det gjorde hom också. Hon diskuterade det med andra personalledare och de kom fram till att så ska det inte vara.

Nåja, i onsdags började vi spåna om var vi skulle kunna sitta med ett jobb som vi skulle börja med och vi kom fram till att vi skulle bereda plats till oss i en hörna på lagret. Sagt och gjort, i torsdags flyttade vi in i vår vrå och nu hoppas vi innerligt att vi får ha vårt jobb ifred. Om inte så strejkar jag!

I tisdags var det dags för den andra dagen på försäkringsrådgivareutbildningen. Ibland undrar jag om det är mig det är fel på eller nåt, för på varenda utbildning som jag har varit på så säger alltid alla att det är så svårt och det är så mycket att hålla reda på osv. Det tycker inte jag. Det mesta är ju bara att läsa innantill och hur svårt är det? Dessutom så tror jag att de flesta tror att man ska kunna allt med en gång och det är ju inte så lätt, man måste ju smälta saker och ting i sin egen takt.

På kvällen var jag på möte med S-kvinnor i Östra Göinge. Första gången för mig. Mycket trevligt gäng som var med där och jag ser fram emot nästa möte. Nasturligtvis diskuterades valet och valrörelsen men även lite annat blev avhandlat.

I fredags var det dags för företagsbesök i Sibbhult. Bland annat var Ann Ahlbin, komunpolitiker i Östra Göinge och Helene Fritzon, kommunpolitiker i Kristanstad, med på besöket. Det är två mycket kunniga och trevliga kvinnor. Efter besöket var jag med i IF Metalls husvagn och hjälpte till. IF Metall har kört runt med den här husvagnen i alla kommuner som hör till avdelning 47 och bjudit på korv med bröd och delat ut information om valet och propagerat för ett regeringsskifte de senaste tre veckorna.

På fredagskvällen var jag och Pia i Tydinge och dansade till Znitz, ett mycket bra dansband. Det var inte så mycket folk men jag hade kul i alla fall. Tyvärr lyckades jag hamna på bild också och om ni vill tjuvkika så finns bilderna här. 😉

Igår (lördag) åkte jag och gubben till Sätaröd till Git och hennes familj för att hämta ett datorhörnbord och ett soffbord, så nu har vi fått lite nytt här hemma igen. Dessutom fick jag ett nytt datorbord för jag tog över det som gubben hade och slapp således mitt rosa datorbord. Inte för att det var något fel på det bordet som jag hade men det var ju som sagt var rosa och jag är inte så himla förtjust i det, känns lite för flickaktigt för mig. Det hade ju varit en helt annan sak om det hade varit grönt… 🙂

Här kommer lite bilder på våra nya bord.

Gubbens datorhörna:

Mitt datorbord:

Och vårt nya soffbord:

Det blev väldigt bra med de nya möblerna, eller hur?

Ha det bra, vi hörs förhoppningsvis snart igen!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Sep 19, 2010 @ 14:42:40

    Håller tummarna för att ni får det bättre på jobbet nu. Självklart ska det inte gå till så som du skriver att det gjorde förra veckan.

    Jag har också upplevt det där med att andra tycker att saker är så svåra att lära sig, fast jag tyckt att det varit lätt. Det är nog så som du säger att många försöker lära sig allt på en gång. Sen har folk en förmåga att bläddra framåt i materialet i stället för att ta det bit för bit. klart det ser svårt ut när man tittar på något som bygger på något annat som man inte hunnit lära sig ännu.

    Snygga möbler. Soffbordet var jättesnyggt. Fast jag gillar ert gamla soffbord också, mest för att det så lätt går att göra om till ett stort matbord. 🙂

  2. hassedotter
    Sep 19, 2010 @ 15:13:58

    Jag har inte velat släppa mitt soffbord just för att det är så praktiskt, men eftersom gubben inte får tummarna ur och fixar till det (det behöver betsas och lackas om) så kändes det som att det nog var tid att ge upp det i alla fall. Fast det står just nu i källaren, så helt borta är det ju inte. 😉

  3. Christel
    Sep 19, 2010 @ 22:09:06

    Säg till om ni tänker göra er av med det, för då kan vi tänka oss att komma ner och hämta det. 🙂 Då skulle vi kunna göra oss av med vårt matbord och få större plats i vardagsrummet.

  4. hassedotter
    Sep 20, 2010 @ 16:56:27

    Visst, ni kan få det så slipper vi ha det i källaren. Välkomna hit och hämta det precis när som helst! Ring först bara så vi är hemma… 😀

  5. Christel
    Sep 20, 2010 @ 20:11:09

    Det ska vi ordna. Kan dröja till november, för vi har en del inplanerat närmaste tiden, men vi kommer ner och hämtar det nån gång i höst.

  6. hassedotter
    Sep 20, 2010 @ 20:18:24

    Okej.

Kommentera

