Försäkringsrådgivareutbildning

Idag har jag varit på Backagården i Höör på utbildning. Det var den första dagen av fyra i grundutbildningen för försäkringsrådgivare. Jag blev ju vald till försäkringsrådgivare på jobbet på årsmötet i våras.

Som tur är så skulle en snubbe från Emmislöv (ligger bara precis utanför Broby) också dit så jag fick åka med honom. Annars hade jag fått åka buss och tåg och sen buss igen och det hade tagit ca två timmar för mig att komma dit, nu tog det knappt en timme. Skönt!

Jag tycker det är skitkul att gå på utbildningar och träffa nya människor och lära sig nya saker. Den här dagen var riktigt trevlig, tyvärr så har man ont i rumpan efter att ha suttit i åtta timmar. Jag kommer med all säkerhet ha ont i axlarna och nacken imorgon också eftersom man ju sällan sitter så man kan titta rakt fram utan måste sitta snett. Ingen höjdare precis…

Nu blir det till att plugga på hemuppgifterna till nästa gång, vi ska träffas igen på tisdag nästa vecka. Men det ska nog gå bra.

Imorgon ska vi ha medlemsmöte på jobbet. Det kommer folk ifrån både avdelningen och förbundet, så det kan ju bli spännande. Det blir lite information om kollektivavtalen bland annat.

Och nu ska jag tjata lite om att ni inte ska glömma bort att rösta igen. Jag vet att jag traggar om detta, men det är viktigt! Valet är den 19 september, men man kan ju även förtidsrösta och det kan man göra redan nu.

Ha det bra, vi hörs!

Kommentera

