Mammografi

Idag har jag för första gången i mitt liv varit på mammografi. Jag har hört många historier om hu ont det gör och hur hemskt det är, men jag kan ju ärligt säga att det gjorde inte alls ont! Och då är jag ändå lite öm i tuttarna just nu, så jag var lite skeptisk till att göra det idag. Men det är ju mest bökigt att få dit tuttarna och sköterskan tryckte och bökade hit och dit med dom. Nu har jag i alla fall gjort det.

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Sep 08, 2010 @ 13:01:59

    Jag väntar fortfarande på en kallelse.. Tror att de har höjt åldern till 45 år istället för 40.. Så då har jag två år kvar..
    Självklart röstar jag också rött i årets val, där finns inga funderingar alls.. men i kommunen tycker jag inte att röda sidan skött sig särskilt bra.. Pengar hamnar på helt sjuka ställen.. men frågan är om något annat parti är bättre.. Men, jag har några dagar till på mig att bestämma mig.. 🙂

  2. Heleca
    Sep 08, 2010 @ 13:49:04

    Hejsan
    Vilken kul blogg du har mycket kul att läsa om här. Mammografi
    kände jag mig som jag befan mig i en mangel. Men det ju ju som en dans sedan var allt över. Kram

  3. hassedotter
    Sep 08, 2010 @ 16:30:09

    Här har de tydligen sänkt åldern från 45 till 40, men det är ju lite olika i olika landsting.
    Nä, ibland sköter sig inte de politiker som vi har valt så som de borde och det är ju lite trist. Hoppas du kommer på hur du ska rösta.

  4. hassedotter
    Sep 08, 2010 @ 16:31:34

    Jo, man känner sig lite manglad, men det kan det ju vara värt. 😉
    Kul att du gillar min blogg, välkommen!

  5. Mamsen
    Sep 09, 2010 @ 00:15:01

    Hej gumman
    Ja manglad kan jag nog hålla med om. Jag ska oxå dit fast det blir på torsdag så då e de jag som blir manglad,men lite ont gör det. Det är ju inte som när gubben en gång i tiden kramade lite skillnad hahaha…. Vi syns på jobb kramiz

  6. hassedotter
    Sep 09, 2010 @ 16:35:21

    Man får ju verkligen hoppas att det är viss skillnad… 😉 Puss och kram!

  7. Sue
    Jan 06, 2011 @ 00:34:19

    Hej, tur det finns fler som hört skräckisar, var på min första idag
    så nu väntar jag bara på svaret i 2 veckor (här i L-a börjar man vid 40 fyllda)

  8. hassedotter
    Jan 06, 2011 @ 11:30:02

    Välkommen hit Sue!
    Visst är det konstigt att man alltid får höra en massa skräckhistorier om allt innan man har varit med om det själv. Detta gäller ju inte bara mammografi utan även dra ut visdomständer, föda barn mm. ALLA som har gjort något ska berätta om hur fruktansvärt det var och skrämma upp en ordentligt. Frågan är väl varför?
    Här i skåne börjar man visst också vid 40, vilket ju är bra.

Kommentera

