Broby marknad och en ny vän

Idag var det höstmarknad i här i Broby och som vanligt var jag där en sväng, först gick jag och mamma en runda och sen stod jag i IF Metalls informationsknalle.

Jag handlade inte så mycket, en stickad tunika för 50 spänn och en glaspelare med tillhörande belysning. Så här ser den ut:

En liten påse godis blev det också förstås…

Sen på eftermiddagen så skulle jag hjälpa till i IF Metalls knalle med att dela ut information om det kommande valet och propagera för ett regeringsbyte. Som ni kanske vet (om ni har följt min blogg) så har IF Metall en kampanj som går ut på att sossarna ska vinna valet i år och den står jag gärna bakom. Kan jag påverka någon till att rösta rött så känns det ju bra.

När vi stod där så kom en tjej fram och började prata med av de andra där och jag förstod ju ganska snart att de kände varandra och jag fick veta att hon bor granne med snubben hon pratade med. Vi började prata och det visade sig att vi hade en hel del gemensamt och vi snackade om allt möjligt. När hon fick veta att jag har en liten katt här hemma så ville hon gärna komma och titta på henne och jag tyckte att det var okej så när vi packade ihop för dagen så följde hom med mig hem. Vi snackade om allt mellan himmel och jord och hon blev kvar här i två-tre timmar. Jag tror att jag har hittat en ny vän och det känns som om vi har ungefär samma tankesätt. Ska bli kul att lära känna henne ordentligt! Konstigt hur det kan bli egentligen, vi råkade ju mer eller mindre snubbla över varandra. Håller tummarna för att det här kan bli en långvarig vänskap.

Men glöm nu för allt i världen inte bort att rösta den 19 september, kom ihåg att det inte bara är en rättighet att rösta, det är även en skyldighet!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Rune.K
    Sep 06, 2010 @ 08:54:16

    Broby marknad har jag också varit på ett par gånger för länge sedan.
    Är marknaden fortfarande på samma plats den alltid varit?

  2. hassedotter
    Sep 06, 2010 @ 17:20:24

    Ja, det är fortfarande samma gamla marknadsplats. En marknad med anor ända från 1773. Inte illa.
    Du kan läsa mer om marknaden här: http://www.lionsclub-ostragoinge.nu/marknad.htm

Kommentera

