Förnyat mig en aning

I onsdags förra veckan var jag hos optikern och kollade synen. Idag fick jag äntligen mina nya brillor! Jag trodde att jag skulle vara tvungen att ha progressiva glasögon den här gången, men det slapp jag! Troligen blir det det nästa gång men den smällen får vi ta då. Jag gick till Smarteyes och fixade mina glasögon. De är billiga där och de har väldigt många bågar att välja på och efter en bra stunds velande hittade jag slutligen dom här:

Detalj på skalmarna:

Dom är betydligt större än dem som jag hade innan men jag tror att jag kommer att trivas i dom. Det tar ju i och för sig ett tag innan ögonen har ställt in sig till nya glasögon, det brukar ta ungefär ett dygn. Sen ska jag ju bara vänja mig vid att jag ser skalmarna på sidorna eftersom de är mycket bredare än vad jag är van vid. Men snygga är dom i alla fall!

I helgen färgade jag dessutom håret (mörk mahogny) så nu är jag en helt ny kvinna minsann! Vad ska jag hitta på härnäst tro? Fast jag planerar nog inga fler förändringar just nu i alla fall, det får vara tills ett annat tillfälle. 😉

Vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Sep 04, 2010 @ 00:31:56

    Snygga bågar!

  2. hassedotter
    Sep 04, 2010 @ 09:16:23

    Tack!

Kommentera

