Besöksantal

Antalet besökare på min blogg har rasat ganska ordentligt under augusti har jag märkt. Okej, jag kan ju inte påstå att jag har skrivit så himla mycket på senaste tiden, men just nu är besöksstatistiken banne mig katastrofal!

Så vad tycker ni jag bör göra? Skriva oftare? Mer bilder? Mer tänkvärda inlägg? Politik? Snälla, tala om vad ni vill att jag ska skriva om, så kan jag  ju göra ett försök.

Kanske är det helt enkelt så att om man inte uppdaterar bloggen var och varannan dag så tröttnar folk på att gå in och läsa, varför anstränga sig när det ändå aldrig står nåt nytt. Jag kan ju förstå det och jag kan väl ibland tänka så jag med när jag går in på bloggar och det är samma inlägg vecka in och vecka ut. Men samtidigt så har jag mina favoritbloggar som jag kollar varje dag, antingen det skrivs nåt eller inte. Är jag ensam om det förfarandet? Eller är det helt enkelt så att det jag skriver inte är intressant för mer än mina närmaste vänner? Trist i så fall men jag skriver ju för att få skriva helt enkelt och egentligen ska jag nog strunta i om nån läser, fast det är ju lite tråkigt om ingen är intresserad förstås…

Ge mig lite tips så jag kan få igång den här bloggen igen. Först och främst ska jag försöka uppdatera lite oftare, men om ni har nåt annat tips så bara berätta det för mig, jag tar emot alla förslag, vad jag gör med dom är ju en annan femma. 😉

Och till er som i alla fall fortfarande läser min blogg bjuder jag på en bild på Cookie. Hon har ju en sån skön stil, den katten. Vassegoa!

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linda Svensson
    Sep 03, 2010 @ 19:45:19

    Tack så mycket Monica för gratulationerna! PUSS

  2. hassedotter
    Sep 03, 2010 @ 19:52:33

    Vassego! Puss och kram!

  3. Christel
    Sep 04, 2010 @ 00:29:43

    Jaadu, vad som gör folk intresserade är inte lätt att svara på. Fast jag tror att de som följt din blogg ett längre tag nog vill ha en blandning. Lite bilder på vacker natur, lite bilder på katten, lite tänkvärda inlägg om sådant som du funderar på, saker du gör mm. Lite av varje helt enkelt. Sen är det väl lätt att tappa läsare om man inte uppdaterar regelbundet kan jag tänka mig, helst om man inte har en superpopulär blogg.

    För min egen del så har jag inte varit inne här så ofta på senare tid, eftersom min dator pajat. Har just nu fått låna en pytteliten bärbar dator och den är ju inte direkt världssnabb… Dessutom så saknas ju mina favoritsidor där, så då blir det inte av att jag besöker alla sidor som jag brukar besöka. Kommer aldrig ihåg adressen hit, så det blir till att söka via google varenda gång och det gör att jag inte tänker på vad jag brukar besöka alla gånger.

  4. Rune.K
    Sep 04, 2010 @ 06:16:34

    Hej!
    Jag hittade hit via en länk på Xcore’s blogg.
    Dina kattbilder gillar jag!
    Om man nu skulle återfödas så skulle nog katt vara ett bra alternativ.
    Brobby känner jag till, det är ett vackert samhälle.
    Du frågar efter tips, lite fina bilder från Brobby skulle jag iallafall jag uppskatta.
    Jag är samma Rune som håller till på Xcores forum.
    /Rune

  5. hassedotter
    Sep 04, 2010 @ 09:16:07

    Nä, nån superpopulär blogg har jag ju inte, men ibland undrar man ju om man är helt bortglömd. Folk som brukar kommentera har ju inte gjort det heller. Kanske kan man skylla på semester och diverse annat. Att jag sen inte har skrivit så mycket på sista tiden gör ju naturligtvis sitt till. Sk försöka skärpa till mig. 😉
    Jag vet ju att du har haft strul med din dator, men förhoppningsvis är du ju inte den enda som besöker min blogg regelbundet, så det borde ju inte spela stor roll.

  6. hassedotter
    Sep 04, 2010 @ 09:21:22

    Det blir säkert fler kattbilder och säkert naturbilder också. Kolla in det här inlägget så får du lite bilder på Broby: https://hassedotter.wordpress.com/2010/06/27/midsommarhelgen-over/
    Jag har även haft vinterbilder från omgivningarna här omkring: https://hassedotter.wordpress.com/2010/01/09/vinterpromenad/
    Kul att du hittade hit också, du är välkommen igen!

  7. Astrid
    Sep 14, 2010 @ 10:59:15

    Hej !
    Jag är astrid från Xcores blogg.
    Kattbilder är alltid kul.
    Något om textil, kanske !
    Annars ska du nog gå efter ditt eget hjärta.
    Jag ska i allafall titta in här då och då.
    MVH

  8. hassedotter
    Sep 14, 2010 @ 17:36:44

    Hej Astrid!
    Välkommen hit och tack för dina tips! Hoppas du kommer hit lite då och då.

Kommentera

