Valarbete

Igår var jag på IF Metalls avdelning hela dagen och hjälpte till med diverse planering inför årets valkampanj. Det är jobbigt att hålla på med en hel dag, men som tur är så är det relativt kul och om inget annat så har man ju möjlighet att umgås med likasinnade människor en stund.

På eftermiddagen/kvällen hade avdelningen bjudit in alla medlemmar på en grillkväll i Tivoliparken. Tyvärr var väl inte uppslutningen så väldigt stor där men de som kom hade säkert trevligt. Vi grillade korv och delade ut lite material och t-shirtar till dem. Det verkade som det var ett uppskattat initiativ ifrån avdelningen från dem som kom. Eftersom det var första gången som en grillkväll arrangerades så får man ju var glad att det dök upp nån i alla fall, särskilt med tanke på vädret tidigare på dagen. Men vi hade tur, det var uppehåll och solen tittade fram lite grand också.

Det jobbiga med såna här dagar är att det blir väldigt långa dagar jämfört med om jag jobbar. Normalt jobbar jag ju sex timmar om dagen, men igår var jag igång från åtta på morgonen till halvsex på kvällen, alltså något längre än normalt. Jag var inte hemma förrän vid halvsju och jag är ju van vid att vara hemma strax efter fyra. Men, men, det är smällar man får ta, så länge man har roligt så går det ju.

Nu i september kommer det bli ganska mycket jobb med att besöka arbetsplatser och snacka med folk om varför de ska rösta bland annat. Mitt i alltihopa kommer jag dessutom att gå en försäkringsrådgivareutbildning, så jag kommer att var borta från jobbet ungefär två dagar i veckan under tre veckor fram till valet. Men det går väl det med…

Som avslutning på det här inlägget vill jag be er att komma ihåg att det inte bara är en rättighet att rösta, det är även en skyldighet! Så gå och rösta den 19 september!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Aug 18, 2010 @ 19:37:53

    Låter som en trevlig dag, även om den blev lite lång.

    Även jag är involverad i valarbetet, men som en av de ansvariga för att ta emot förtidsröster. Kommer att jobba med det i 3 veckor, den 1-19 september. Det är ett okej jobb, men vet av erfarenhet från valet för 4 år sedan att det kommer att bli ganska stressigt sista veckan. Men, men, det gäller ju bara 3 veckor så det kommer inte att bli några problem att klara av.

    Ha det bra! Kram!

  2. hassedotter
    Aug 18, 2010 @ 19:52:58

    Ja, det är ju bättre att ha en lång dag då och då på det här viset än att sitta på jobbet och inte göra nånting.
    Stressa inte ihjäl dig bara! Men det ska du väl knappast lyckas med på tre veckor… 😉
    Kram på dig!

Kommentera

