Second hand

Idag gick jag och gubben till Allt möjligt-verkstadens second handbutik här i Broby. Vi hade lite smått och gott som vi tänkte kolla efter men det vi hittade var ett skåp till sovrummet för ynka 125 spänn. Jag har länge varit ute efter en ny byrå eller nån typ av skåp till sovrummet och nu hittade vi precis vad jag var ute efter. För bara 75 kronor fick vi det hemkört och uppburet till lägenheten och då tog de med sig vår gamla byrå som vi ville byta ut också. Det är service det!

Så här ser skåpet ut:

Fast det heter väl inte skåp egentligen… Kan det kallas för skänk kanske? Kan inte riktigt det där får jag erkänna. Någon som är hemma på sånt här får gärna berätta vad ett sånt här skåp kallas och vilken tid den kommer ifrån. Har jag rätt om jag säger 1930-tal eller 1940-tal? Jag kan väldigt lite om gamla möbler, men det här är ett bra exempel på vad jag gillar, rent stilmässigt alltså. Ganska enkelt och med funktion. Praktiskt, helt enkelt.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Linda Svensson
    Aug 06, 2010 @ 08:45:04

    Hej Monica! Även om det bara var för en kort stund så tyckte jag att det var jätteroligt att träffas! Trevligt 🙂 Supergullig katt hade ni ju med.

    Hoppas att ni får en skön helg, och än en gång grattis i efterskott!
    Kram Linda

  2. hassedotter
    Aug 06, 2010 @ 11:53:29

    Ja, det var kul att träffas även för en kort stund.
    Kram på dig!

Kommentera

