Födelsedagskalas

Som utlovat kommer nu en rapport från helgens begivenhet här i Broby, nämligen mitt 40-årskalas.

Min kära syster Christel och hennes gubbe Håkan och hans son Andreas var de första som anlände på lördagen. De hade ju kört från Tranås och jag hade nog förväntat mig att de skulle komma ganska tidigt på eftermiddagen och mycket riktigt, vid ett-tiden dök de upp. Nästa som dök upp var mamma och sen kom Git och Catarina ganska snart därefter. Min bror Jan-Inge och hans tjej Nadja plus min brorson Emil och Nadjas son Martin kom lite senare, precis lagom tills maten serverades. Sen var det bara en kvar som vi väntade på och det var Pia. Hon hade lovat att ta med sig lite stolar så vi började allt undra var hon tog vägen. Till sist dök hon upp i alla fall, sist av alla, med stolar som utlovat.

Jag fick en hel del fina presenter, jag fick två halsband, ett armband, parfym, två ljuslyktor, en bukett rosor, två fönsterträd, en grön vattenkokare och en nalle. Dessutom fick jag ganska mycket pengar.

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll här hemma. Kan det bli annat i goda vänners sällskap och med god mat och tårta? Tror inte det…

Jag bjöd på en välkomstdrink som bestod av alkoholfritt jordgubbsvin och Sprite och frysta bär. Gissa om den var god! Riktigt gott var det och riktigt uppfriskande dessutom. Brorsan muttrade lite om att det var ju dåligt med alkohol i den, men han drack ändå… Jag bjöd på rökt picnicbog, grillad kycklingfilé, potatissallad och salladsbuffé och det var uppskattat! Sen blev det förstås kaffe och tårta.

Jag var lite orolig för hur Cookie skulle reagera på att lägenheten helt plötsligt var full med folk, men hon brydde sig inte alls. Hon busade med Martin och när hon tröttnade på det så la hon sig och sov i soffan. Annars gick hon runt och var social, snackade lite och jagade folks tår. Det är så en katt ska vara!

Nu kommer det lite bilder på några av presenterna. Först en bild på en av ljuslyktorna:

Sen en på ett av fönsterträden, jag tyckte den här kompositionen var så cool:

 Och sen en bild på ett av halsbanden och armbandet:

Tack allihop som var här och tack för alla fina presenter!

PS. Det är imorgon jag fyller 40 år, alltså den 3/8. DS.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Aug 02, 2010 @ 19:19:53

    Ja det var ett kalas av rang, minst sagt. Du fick väldigt fina grejer.
    P.s vi firar också träbröllop (5år) imorgon älskling.

  2. hassedotter
    Aug 02, 2010 @ 19:29:42

    Ja, jag vet att vi firar träbröllop. Puss på dig!

  3. Christel
    Aug 02, 2010 @ 21:07:55

    Det var en trevlig helg. (Vi var ju kvar hela kvällen och söndag förmiddag också.) Kalaset var väldigt trevligt, god mat och tårta. Bålen var verkligen god. Den kan jag rekommendera.

    Det var även roligt att få träffa en del av dina vänner som jag bara ”träffat” här på din blogg tidigare. Det är ju alltid trevligt att ha ett ansikte på de som kommenterar :). Sen var det väldigt roligt att till slut få träffa Nadja också. ”Äntligen”, som hon sa när vi presenterades.

    Jag hälsar och gratulerar i förskott på både födelsedagen och bröllopsdagen! Skicka ett Grattis på bröllopsdagen till Magnus från mig.

    Kram!

  4. hassedotter
    Aug 02, 2010 @ 21:38:54

    Det är ju alltid kul att få träffa folk som man har hört talas om på nåt sätt och få ett ansikte på dem. Sen är det ju som du sa att du förstod varför jag hade dem som mina bästa vänner, för att det är folk som ”passar” mig.
    Ja, Nadja är verkligen jättegullig, synd bara att hon skulle upp så tidigt på söndagen och jobba men så kan det ju vara. Hon jobbar som busschaufför om du inte visste det…
    Tackar för gratulationerna och jag ska vidarebefordra dom till Magnus också.
    Kram!

  5. Christel
    Aug 02, 2010 @ 23:40:03

    Ja, ni passar väldigt bra ihop, det märkte jag snabbt. Det var lätt för mig också att lära känna dem, vi kom bra överens direkt.

    Jo, att Nadja jobbar som busschaufför visste jag. Det berättade Jan-Inge när vi pratade med varandra i telefon i slutet av maj.

    Kram!

  6. Mamsen
    Aug 03, 2010 @ 00:25:35

    Hej Gumman.
    Tack för en jätte trevlig eftermidda god mat, god tårta och ett JÄTTE TREVLIGT sällskap. Jag gillade din syster hon föll mej i smaken faktiskt. Synd bara att jag skulle hem till hundarna men men sånt händer när man har djur o ingen annan e hemma. Som du hörde senare så kunde jag inte låta bli att åka till Värestorp men ack det var ingen höjdare. Det gick inte att dansa man kunde inte ens föra ett normalt samtal så högt va det så jag var där inte kvällen ut. Många kramizar till daj och ett stort GRATTIS igen.
    ps hälsa knudan och grattis till bröllopsdagen puusssssss

  7. hassedotter
    Aug 03, 2010 @ 12:36:28

    Kul att du hade trevligt! Syrran är skorpion hon med, så ni borde inte gå ihop… 😉
    Nä, jag hörde att det var ett jävla hallå i Värestorp, det var näst intill omöjligt att höra vad du sa.
    Kram på dig!

Kommentera

