Semester

Jaha, då är semestern i full gång, påbörjar nu min andra vecka. Tänk om man kunde ha dubbelt så många semesterdagar, jag tycker nämligen att de här futtiga fyra veckorna springer iväg alldeles för fort!

Så här långt har jag hunnit med ett besök hos min goda vän Git, hämtat katten (samma dag förstås, eftersom Git körde oss), ett besök hos min kära mamma och lite shopping på Sjöbo marknad. Inte illa för att vara första veckan!

Marknaden i Sjöbo var väl värd ett besök, det är en ganska stor marknad och fastän mamma och jag gick där i flera timmar så gick vi nog inte överallt. Jag hittade lite strumpor, ett armband, en sjal och en tunika. Jag hittade en hel del kläder som jag funderade på att köpa, men sen orkade jag inte riktigt så det blev bara en tunika. Jag fick däremot lite kläder av mamma innan, så jag kom hem med en del nytt i alla fall. Det var riktigt asvarmt att gå på marknaden, men det finns ju en fördel med det och det är att det inte blir så mycket folk. Det är lite väl jobbigt om det är så mycket folk så man får knuffas för att komma fram…

Här kommer ett par bilder på mina fynd, nämligen armbandet och sjalen.

Naturligtvis går båda i grönt…

Efter marknaden åkte vi till Ringsjön utanför Hörby och badade, eller rättare sagt, jag badade för mamma orkade inte klä av sig. Gissa om det var skönt att få svalka av sig!

Tidigt nästa morgon (lördagen) blev jag väckt av åskan. Inte så kul! Det åskade rätt så intensivt en stund, men efter en timme kunde jag gå och lägga mig igen. Hörde att det åskade senare med men det var mycket längre bort så det bekymrade mig inte så mycket.

Den här veckan blir det nog inte så många knop, men nästa måndag ska mamma, gubben och jag åka till Ullared, så håll tummarna för att det inte är så mycket folk där då!

Ha det bra, vi hörs!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mamsen
    Jul 19, 2010 @ 21:53:33

    Hej Gumman det var ett tag sen vi hördes tiden den går undan. Så jag håller med ang semestern. Snygga bilder på både Cookie o Knudan dom e så söta.Hur är det annars ? Här är det bara slit är i stugan o där är att göra, men skönt ändå fast de e för varmt. Ni kan ju kanske göra ett besök ? vi kan ju höras. Saknar dej enormt många kramizar även till knudan pöözzzz

  2. hassedotter
    Jul 19, 2010 @ 22:25:07

    Allt är bara bra, håller med dig om att det är för varmt även om det har blivit lite svalare nu än förra veckan. Vi får väl se om det hinns med nåt besök där, tiden bara rusar iväg, men det hade ju varit kul.
    Du vet väl att Jenny Salens är i Tydinge på fredag, ska vi dit då?
    Saknar dig med, ha det bra så hörs vi!
    Puss och kram!

  3. Christel
    Jul 19, 2010 @ 23:52:03

    Jodu, semesterveckorna går alldeles för fort, även om man inte gör något speciellt. Jag började jobba igen idag, men hade gärna varit ledig ett tag till.

    Snygga prylar du köpte. Scarfen var riktigt snygg och armbandet matchar ju den alldeles utmärkt.

    Hoppas ni hittar något bra och billigt i Ullared. Det brukar ju finnas en hel del där. Ni får hoppas på varmt väder, då brukar det vara ganska lite folk där.

    Vi ses ganska snart. (När vi ska fira att du blir gammal 😉 )

    Ha det bra! Kram!

  4. hassedotter
    Jul 20, 2010 @ 00:14:06

    Jag ska hålla tummarna för att det är sisådär 30 grader varmt på måndag så vi slipper trängas i Ullared. Nåt ska jag säkert lyckas hitta där…
    Den 31 juli tänkte jag ha kalaset så ni är välkomna då.
    Kram på dig!

  5. Christel
    Jul 20, 2010 @ 18:54:30

    Då ses vi den 31:e. Vi åker nog ner på lördagen och hem på söndagen. Kan hända att vi bestämmer oss för att åka ner på fredagskvällen, vi får se hur vi gör.

    Ha det bra tills dess!

  6. hassedotter
    Jul 20, 2010 @ 21:05:01

    Ni är välkomna när ni än dyker upp!

Kommentera

