Sista jobbveckan

Imorgon börjar den sista veckan före semestern. Gissa om jag vill att den ska gå fort… Men som vanligt blir det säkert årets segaste vecka, det är ju så det brukar vara. 😉

Första veckan på semestern blir väl till att sova, antar jag, så trött som jag är. Eller, hela veckan blir det ju inte, vi ska ju hämta katten nästa fredag, alltså den 16/7. Längtar allt en hel del tills dess…

I övrigt så har jag inte planerat ett endaste dugg inför den här semestern, ska bara göra det jag känner för. Jag har ju faktiskt inga som helst måsten heller.

Men egentligen undrar jag varför folk ska planera så mycket. Kan man inte bara flyta med och ta dagen som den kommer? Hur ska man annars kunna vila upp sig under de futtiga 4 veckorna man är ledig? Om man har hela semestern fullbokad så blir man ju ännu mer stressad än om man inte skulle ha haft nån semester över huvud taget…

Nä, ta det lugnt och skit i att planera så mycket så blir semestern en fröjd! (Och kom nu inte och skyll på att ni måste planera en massa på grund av era barn, dom vill nog bara ta det lugnt och slappa, dom med…)

Sköt om er, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. git
    Jul 05, 2010 @ 15:39:08

    man ska ta dagen som den kommer och bara vara ledig

  2. hassedotter
    Jul 05, 2010 @ 17:01:34

    Just det! 🙂

Kommentera

