Installerat tvättmaskinen

Nu har vi fått tvättmaskinen på plats och installerad och jag håller just nu på att tvätta ur den innan jag kan använda den. Sen ska jag slänga in en maskin tvätt och luta mig tillbaka och bara njuta av att kunna tvätta precis när jag vill.

Helt smärtfritt har det ju naturligtvis inte varit att få maskinen på plats. Först så var gubben tvungen att ta ledigt idag bara för att fraktbolaget inte ville komma efter klockan tolv, eller rättare sagt, det var vad dom först sa, sen skulle dom komma vid niotiden istället. Dessutom hade vi blivit lovade att få maskinen uppburen och levererad innaför dörren, men fraktbolaget ville inte det. Dom gav dock med sig och sa att eftersom gubben nu tog ledigt för att vänta på dom så skulle dom hjälpa till med att bära upp maskinen i alla fall. Gubben var då tvungen att hjälpa till! Lite lagom sne blev han och ringde upp Elgigantens kundsupport och berättade vad som hänt och krävde ersättning. Verkar som det blir ett presentkort på 500-700 kronor i kompensation. Helt okej.

När vi väl hade fått in maskinen i badrummet och skulle koppla vattenslangen så visade det sig att det inte var den kopplingen som vi hade på kranen. Gubben ringde till Lindvalls (en alltmöjligt-butik här i Broby, dom har banne mig ALLT!) och förklarade vad vi behövde och undrade om dom hade en adapter till kopplingen som skulle passa. Och, tänka sig, det hade dom och vi kunde få maskinen ordenligt kopplad.

Så nu står den där och väntar på att börja få göra sitt jobb, nämligen tvätta!

Ha det bra, nu ska jag lära mig tvättmaskinen, vi hörs!

Kommentera

