Pyntat balkongen

Äntligen har jag fått tummarna ur röven och fått ordning på blomlådan på balkongen. Bättre sent än aldrig, har jag hört…

Det blev Pelargonior fast jag egentligen inte tycker om dem, men jag har faktiskt inte hittat nåt annat som jag ville ha och de är ju faktiskt ganska vackra. Det jag inte gillar med just Pelargonior är doften, inte på blommorna utan den doften som kommer ifrån bladen. Men som sagt, de är ju vackra och dessutom finns det ju en uppsjö av färger och varianter att välja mellan. Det blev klarröda och rosa den här gången.

Så här fint blev det:

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Jun 29, 2010 @ 20:04:38

    Hej gumman väldigt fina blommor men jag håller med kan vara lite jobbigt. Särkilt när man inte tål dom doften är magstark, annars är pelafalirolia väldigt fina kramizar

  2. hassedotter
    Jun 29, 2010 @ 20:26:47

    Visst är dom fina och jag kan väl stå ut med doften när dom är utomhus, men ALDRIG att jag vill ha Pelargonior inne!
    Kram!

  3. Christel
    Jun 29, 2010 @ 21:33:58

    Petunia är en bra blomma för balkonger annars. De med små blommor blir riktigt fina och de blir inte så hängiga som de med stora blommor. Vi kör med petunior på vår balkong, för de tål solen.

    Jag vägrar ha pelargoner ens utomhus. Gillar dem inte alls och så tål jag inte dem helle. Blir tvärtäppt i näsan och ögonen kliar så några såna blir det inte här.

    Men det blev ju fint på er balkong iaf och bara du/ni är nöjda så spelar det ju ingen roll vad andra tycker.

    Kram!

  4. hassedotter
    Jun 29, 2010 @ 22:17:27

    Jag har haft Petunior både avigt och rätt på balkongen, så jag ville ha nåt annat och det enda vettiga jag har hittat var Pelargonior. Jag är ju inte överfötjust i dom heller, men det blev bra i alla fall.
    Kram!

  5. Realisten
    Jun 30, 2010 @ 22:34:22

    Fint!

  6. hassedotter
    Jul 01, 2010 @ 17:41:06

    Tack!

Kommentera

