Formaterat datorn

Nu börjar min dator se ut som jag vill att den ska se ut igen, det har ju bara tagit halva dagen. Jag lyckades få in nåt virus ifrån helvetet i min dator idag. Det här viruset får en att tro att det är ett antivirusprogram, men se det är det inte! Det kapar hela datorn! Mitt antivirusprogram gick inte ens att få igång och hur jag än gjorde så gick det inte att få bort eländet. Jag kan ju passa på att varna för det här programmet som heter ”Security Master AV”. Vad du än gör köp inte det här ”programmet”! Det påstår att du måste köpa programmet för att få bort alla ”virus” som det har hittat, men om man köper det så blir man bara lurad. Min gubbe har suttit och letat efter lösningar på att få bort eländet och då snubblat över information om att det är ett fejkantivirusprogram som i princip är omöjligt att få bort. Så därför har jag roat mig med att formatera min dator idag. Skitkul! 👿

Nåja, nu funkar allt som det ska och på köpet fick jag ju datorn rensad från en massa annat bråte som man ändå inte använder. Jag tror till och med att jag har lyckats installera alla de program som jag vill ha och om jag har missat nåt så kommer jag väl på det så småningom.

Glöm nu inte att rösta i min lilla omröstning! Vi vill ju inte att den lilla kisen ska bli namnlös… 😉

Ha det bra!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Jun 20, 2010 @ 23:12:37

    Formatera datorn har man ju åkt på att göra några gånger…
    Nej, man ska passa sig för såna program. Även de som sägs snabba upp datorn med ett klick och såna annonser som ber en att klicka för att scanna datorn ska man akta sig för, men det vet du ju. Det värsta är när programmen installerar sig själva utan att man märker det. Windows 7 har åtminstone en inbyggd varning som frågar om jag vill tillåta att ett program ändrar i sytemfilerna, men det är ju ingen garanti för att jag inte ska få in nåt skit ändå. Det finns säkert program som kan kringgå det.
    Ja, fördelen med en formatering är att man blir av med program som man lagt in men aldrig använder.

    Ha det bra! Kram.

  2. hassedotter
    Jun 21, 2010 @ 16:53:45

    Det här jävla programmet gick ju bakvägen in och inte installerades det heller, för om det hade gjort det hade jag ju kunnat plocka bort det. Det var nog snarast en slags trojan. Ingenting funkade. Skitkul, vekligen! Men, men nu är ju datorn okej igen i alla fall.
    Kram på dig!

  3. Magnus Johansson
    Jun 21, 2010 @ 18:27:35

    Kan Christel mena UAC i Win7? Visst är den ”finessen” bra men jäkligt irriterande. Det positiva är ju att i Win7 så går det att ställa in känsligheten på UAC. Det gick inte i Vistamöget.
    Det var väl en fin version av XP som vi fixade? Möe lull lull som du älskar.

  4. hassedotter
    Jun 21, 2010 @ 18:42:29

    Mmm, jag bara ÄLSKAR ju lull-lull… Annars är jag nöjd än så länge.

  5. Christel
    Jun 21, 2010 @ 19:28:14

    Ja, det är det menar. Jag tycker det är bra, men det är ju upp till var och en. Man kan faktiskt stänga av det om man vill, så det är ju inget att gnälla över.

  6. Håkan
    Jun 21, 2010 @ 19:28:39

    Det bästa med UAC i Win 7 är att man kan stänga av den helt 😀

Kommentera

