Bilder (och fler lär det bli…)

Igår lovade jag ju att visa bilder på kattungen och här kommer dom som jag fick igår av ägaren:

Visst är hon söt! Ägaren har döpt henne till Nala, men det är ett namn som jag inte vill ha. Problemet är att komma på ett bra namn till henne. Ni får gärna hjälpa mig med förslag.

Och nu över till nåt helt annat, nämligen kameror. Jag har äntligen fått en ny kamera, en Fujifilm finepix z30fd. Den fanns i flera färger men tyvärr inte i grönt så det blev en orange istället. Nu jädrar ska här fotograferas! Så här ser underverket ut:

Nu ska jag bara lära mig hur den funkar…

Ha det bra, vi hörs!

20 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Jun 10, 2010 @ 19:42:16

    Kul att din kamera funkade för det gjorde inte min mus 😦 Visst är hon söt lilla kisemisen.

  2. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 20:03:07

    Än så länge så vet jag inte om kameran funkar, har inte hunnit kolla än. Det var ju lite synd att din mus inte funkade.
    Sötare finns inte!
    Uppdatering: Kameran funkar utmärkt!

  3. Christel
    Jun 10, 2010 @ 20:12:08

    Vad söt hon är!

    Tycker hon ser ut som en liten Cocktail.

  4. Christel
    Jun 10, 2010 @ 20:14:54

    Magnus: Om inte musen funkade så skicka tillbaka den så får de byta ut den.

    Hoppas att du blir nöjd med kameran, syrran!

  5. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 20:37:11

    Han ville väl inte ha en ny så han skickar helt enkelt tillbaka den.
    Jag ska nog bli nöjd! Har suttit och lekt lite med den nu och jösses vad finesser det finns! Har lite att lära mig nu… Men det är ju kul!

  6. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 20:38:24

    Det namnet har jag också funderat på. Det passar ju en sån katt så det kan nog bli en liten Cocktail av henne… 😉

  7. git
    Jun 10, 2010 @ 21:41:17

    hon är jätte söt .roligt med kameran.mange får leka med en annan mus

  8. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 21:43:16

    Han skulle må då… hehe…

  9. Christel
    Jun 10, 2010 @ 21:47:06

    Ja, och då följer du ju en liten ”tradition” du har när det gäller kattnamn. Tänker på Whiskey, Brandy och Scotch ;).

  10. Christel
    Jun 10, 2010 @ 21:51:26

    Okej. Han gör ju som han vill där.

    Ja, det brukar finnas en del finesser på lite vassare kameror. Det finns många på min som jag inte har testat ännu, för det känns inte som om jag behöver dem just nu. Men jag har börjat leka lite med att ta svartvita bilder också nu. Det kan bli riktigt snygga kort då också 🙂

    Får sätta mig nån dag och gå igenom instruktionsboken från pärm till pärm med kameran i handen, så kan jag ju se vad man kan hitta på med den. Det blir annars lätt att man fastnar med de finesser man lärt sig först och sedan lär man sig vad man mer kan göra.

  11. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 22:39:30

    Jag funderade ju på att döpa Brandy till Cocktail, men det passade ju inte henne…

  12. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 22:43:16

    Ändå var ju detta ingen dyr kamera, bara 990 kronor. Kan bara fantisera om vilka finesser det finns på en lite dyrare kamera. Tyvärr så fick jag bara en cd med instruktionsbok på och inge riktig bok. Det hade varit bättre att ha en riktig bok att bläddra i tycker jag. Men imorgon när Linda tar studenten så ska jag inviga kameran ordentligt, så då får jag väl se vad den går för.

  13. mamsen
    Jun 10, 2010 @ 22:50:33

    Vilken söt katt hoppas att du blir nöjd.
    Allt lugnt på jobbet? Saknar dej kramiz

  14. Christel
    Jun 10, 2010 @ 23:29:11

    Jag fick precis som du. Men jag skrev ut den och satte in i en pärm, så nu har jag den på papper.

    Min kamera var inte heller dyr. Det är det jag tycker är bra med Fujifilm. Det är bra kameror till bra pris.

  15. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 23:40:02

    Det blir jag säkert, jag har velat ha just en sån katt länge.
    Vad jag vet så är det lugnt.
    Saknar dig med, kram på dig gumman!

  16. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 23:40:57

    Jo, så kan man ju göra förstås. Det verkar vara bra kameror till lågt pris, inte helt fel! 🙂

  17. Christel
    Jun 10, 2010 @ 23:43:05

    Jo, det kommer jag ihåg, men som sagt så passade det inte på henne. På den här katten passar det perfekt tycker jag.

  18. hassedotter
    Jun 11, 2010 @ 11:50:56

    Precis!

  19. Sus
    Jul 07, 2010 @ 17:17:22

    Men åh vilken goding! (katten alltså)
    Hon har två pappor eftersom hon är trefärgad. Katter kan ha det tydligen. Och det är alltid bara honkatter som har tre färger.
    Så, vad blev namnet?
    Sus?

    Nähäpp.

  20. hassedotter
    Jul 07, 2010 @ 17:26:46

    Nä, nån Sus blir det ju inte, det räcker med orginalet. 😉
    Troligtvis blir det Cocktail, har nog varit inne på det namnet sen första början. Ska åka och hämta henne den 16/7 och gissa om jag längtar efter att få bli med katt. Det kommer nog att bli mycket kattbilder här i bloggen sen…

Kommentera

