Jag har hittat min katt!

Efter många om och men så har jag äntligen hittat min katt. Jag har ju mailat och ringt på åtskilliga annonser och hela tiden antingen varit för sent ute eller inte fått tag på annonsörerna.

Idag så satt jag och Git på jobbet och gjorde just ingenting när hon tyckte att nu sätter vi oss vid datorn och letar upp en katt till dig. Sagt och gjort, satt och kollade på Blocket när vi hittade en annons på kattungar i Hörby. Den ena var helt underbar och jag föll som en fura för bilden på henne. En liten sköldpaddsfärgad honkatt. Annonsen hade varit inne sedan den 16 maj så jag tänkte att de kattungarna är ju bergis tingade, men när jag kom hem så ringde jag i alla fall och blev skitglad när just ”min” katt inte var tingad!

Nu har jag betalt handpenning på katten och längtar bara tills vi kan åka och hämta henne, vilket blir den 16 juli, vilket råkar vara min gubbes födelsedag dessutom…

Gubben, ja. Han tyckte inte jag var klok när jag berättade om katten, den kostar nämligen 800 kronor och det tyckte han var för mycket, men jag sa att det blir ju inte så mycket i alla fall för jag betalar ju 400 nu och sen 400 när vi hämtar henne och 400 kronor per månad är ju inte så farligt… Dessutom är det just en sån katt som jag vill ha och har velat ha länge.

De nuvarande ägarna skulle maila några bilder på henne som är lite mer nytagna än den som var i annonsen, den är ju nästan en månad gammal och en kattunge hinner ju växa en hel del på en månad. Jag har dock inte fått några bilder ännu så ni får hålla till godo med bilden som fanns på Blocket. (Jag har beskurit den så det bara är ”min” katt som är med.)

Visst är hon söt! Fler bilder kommer så fort jag har fått några och när väl katten är här så blir det nog bilder i både parti och minut…

Ha det bra, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. catarina karlsson
    Jun 09, 2010 @ 21:35:11

    Grattis! Vilken tur du har som hittade en sådan söt katt

  2. hassedotter
    Jun 09, 2010 @ 22:01:57

    Hon är helt oemotståndelig!

  3. Håkan
    Jun 09, 2010 @ 22:43:15

    Grattis. En söt liten kisse. Jag ser fram emot fler bilder.

  4. hassedotter
    Jun 10, 2010 @ 08:21:05

    Det kommer fler i kväll, jag har fått lite bilder via mailen.

Kommentera

