Broby marknad

Idag har det varit marknad här i Broby och naturligtvis var jag där och gick en sväng. Min vän Catarina hade hört av sig innan och vi bestämde att hon kunde ringa till mig när hon väl kom till marknaden, men halvägs till marknaden så upptäckte jag att jag hade glömt min mobil hemma. Typiskt! Jag har nog glömt den hemma ungefär två gånger under alla de åren som jag har ägt nån mobil och självklart så glömmer man den när man för en gångs skull behöver den. Nåja, min gubbe ville inte gå till marknaden utan bara till second handen (Pingstkyrkans fyndkällare) så han fick ringa till Catarina när han kom hem och förklara läget. Catarina och hennes gubbe lyckades i alla fall hitta mig på marknaden så det gick ju bra.

Jag har nog aldrig handlat så lite på en marknad i hela mitt liv, jag gjorde inte av med en enda krona där faktiskt! Funderade på att köpa lite sockar, men sket i det, kollade lite på plånböcker till gubben, men hittade ingen som var nåt vidare, jag kände inte ens för att köpa nåt godis. Ingenting lockade. Det brukar ju mest vara skit på marknaderna, men nåt brukar man ju ändå få med sig hem.

Efter marknaden så åkte jag, Catarina och hennes gubbe till Tydingesjön för att grilla. Min gubbe var tråkig och ville inte följa med… Det var väldigt skönt att bara sitta där och snacka skit och inte göra nåt speciellt. Catarinas gubbe skötte grillen och det bjöds på grillat kött och potatissallad. Mums! Sen blev det kaffe och goda muffins.

Så nu har jag fått en rejäl överdos av frisk luft idag och till och med fått lite sol på min vita lekamen. Skadar nog inte… Det har varit en trevlig dag i alla fall.

Ha det bra, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. catarina karlsson
    Jun 06, 2010 @ 21:06:45

    Kul att träffas privat också ibland
    Har varit i Balsby och badat idag..kallt

  2. hassedotter
    Jun 06, 2010 @ 21:42:45

    Ja, det är ju det.
    Du är nog inte riktigt en sån badkruka som jag trodde… 🙂
    Kram på dig!

  3. Magnus Johansson
    Jun 07, 2010 @ 18:03:47

    Sen finns det ju tråkiga gubbar med som vill sitta hemma och fisa istället hehe.
    Att du inte handlade nåt Monica det tycker jag var strongt och ekonomiskt gynnande för oss. En stor kram till Catarina med man som bjöd på grillat och grejer.

  4. hassedotter
    Jun 07, 2010 @ 20:11:44

    Ja, du är ju en riktig tråkmåns du! Att jag inte handlade hade nog inte med nån styrka att göra, jag hittade helt enkelt inget jag ville ha.
    De var riktigt gott med grillat, där missade du nåt! 🙂

Kommentera

