Katt sökes

Som ni kanske vet så letar jag efter en kattunge just nu och vill gärna hitta en som är leveransklar lagom till semestern. Det verkar dock inte så lätt… Jag har försökt ringa på ett par annonser på blocket, men den ena var inte seriös och en annan är omöjlig att få tag på. Jag har även mailat till en som hade annons på Blocket men har ännu inte fått svar.

Nu är det ju så att det enda som vi har bestämt när det gäller katten är att det inte ska vara en grårandig katt. Jag/vi har haft ett antal sådana och de två senaste katterna var grårandiga och jag vill ha nåt annat nu. Gärna en sköldpaddsfärgad katt. Eller kanske en röd. En som är lite speciell, inte så vanlig som de grårandiga även om dom också är fina.

Vi får väl se vad det blir i slutändan. Tänkte i alla fall visa bilder på de senaste två katterna som vi har haft. Den första är på Pumba, som vi fick 2008 av en av mina jobbarkompisar. Tyvärr fick vi avliva honom förra sommaren för han blev sjuk. Han blev 6år. Nästa bild är på Scotch, min katt som jag hade när jag och Magnus blev ihop. Han fick diabetes och vi fick avliva honom när han var 9 år gammal.

Pumba:

Scotch:

De här två katterna var mycket lika varandra, både till sätt och utseende. Pumba var en blandning av Maine Coon och Norsk Skogskatt och Scotch var troligen en blandning av Norsk Skogskatt och bondkatt. Men eftersom båda de här katterna var grårandiga och båda katterna var speciella för oss (Scotch mest för mig och Pumba mest för Magnus), så vill vi inte ha en som är likadan.

Ha det bra, vi hörs!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Håkan
    Jun 04, 2010 @ 00:03:42

    Köp en röd isf. Världens finaste katter 🙂

  2. hassedotter
    Jun 04, 2010 @ 11:36:52

    Jag gillar också röda katter, men jag har alltid velat ha en sköldpaddsfärgad katt. Men vi får väl se vad det blir, katt blir det i alla fall!

  3. Håkan
    Jun 04, 2010 @ 14:22:30

    Sköldpaddsfärgad katt är också fina, fast inte lika fina som röd katt 😉
    Hoppas ni hittar någon katt snart.

  4. hassedotter
    Jun 04, 2010 @ 15:57:54

    Ja, det hoppas jag med.

Kommentera

