Ingen inspiration

Jag vet inte vad som har hänt, men helt plötsligt är det som om luften har gått ur mig fullständigt. Jag känner mig helt oinspirerad när det gäller att skriva och det känns som om allt jag funderar på att skriva bara låter tråkigt eller krystat. Är det det här som kallas bloggtorka, eller?

Jag kan inte påstå att mitt liv är helt händelselöst just nu, men jag känner att jag inte riktigt orkar skriva om vad som händer.

Till exempel så var jag ju i Stockholm i förra veckan. Jag hade riktigt trevligt där, men jag har inte orkat bry mig om att skriva om det.

Nåja, det går väl över och ni ska inte tro att ni blir av med mig här så lätt, jag ger mig inte i första taget. Men om det är någon som har några tips på hur man hittar tillbaka till inspirationen igen så tar jag gärna emot dom.

Ha det bra, vi hörs!

PS. En vacker bild kan jag väl bjuda på i alla fall…(Tranås 2009)

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Maj 25, 2010 @ 19:34:41

    Det är inget konstigt att ibland tappa inspirationen. Så är det bara ibland. Sen kan det ju vara så att ju mer man tänker på att nu MÅSTE jag skriva något, ju svårare blir det att komma på något att skriva. Sen är det nog bara du själv som tycker det låter tråkigt eller krystat, just för att du försöker för hårt att få fram något.

    Ta det bara lugnt och tänk inte så mycket på det så lossnar det nog, ska du se.

    Vacker bild. Tagen i Hätte, eller?

    Kram på dig, syrran!

  2. hassedotter
    Maj 25, 2010 @ 19:54:46

    Du har så rätt! Klart att man blir lite less ibland och då känns det ju svårt att producera nåt bra, pressen blir liksom lite för hög… Sen hjälper det ju inte till att det är väldigt rörigt på jobbet just nu och jag har haft ständig huvudvärk i flera dagar heller. Det bättrar ju inte på inspirationen precis…
    Men bara lugn, jag kommer tillbaka!
    Japp, den är tagen i Hätte!
    Massor kramar till dig med!

  3. Christel
    Maj 26, 2010 @ 12:31:57

    Jag förstår att inspirationen tryter när det är rörigt och du går med konstant huvudvärk. Det hade nog lagt sordin på de flestas lust att skriva.
    Klart du kommer tillbaka, det vet jag.
    Man måste få ta en paus ibland. Det ska ju inte kännas som ett tvång, för då skriver man bara för skivandets skull och det blir sällan bra.

    Ha det bra!

  4. hassedotter
    Maj 26, 2010 @ 16:51:06

    Anledningen till att det är så rörigt på jobbet är att vi har flyttat till nya lokaler och allt nog gick lite för fort, så därför är det ingen ordning på nåt. Dessutom behövs det ljuddämpning av något slag där för det är alldeles för hög ljudnivå där, men allt sånt blir väl fixat med tiden (får jag hoppas…).
    Kram!

  5. git
    Maj 26, 2010 @ 21:03:25

    ja det brussar i huvudet när man kommer hem

  6. hassedotter
    Maj 26, 2010 @ 21:15:34

    Ja, minst sagt!

  7. Janne
    Maj 28, 2010 @ 21:22:15

    Jag har också känt mig lite trött på att blogga men vi får snart semester under midsommar. Trevlig Helg hälsa Mange.

  8. hassedotter
    Maj 29, 2010 @ 13:46:37

    Det går väl lite upp och ner, ibland orkar jag bara inte skriva nåt.

Kommentera

