Min Porslinsblomma

Tänkte bara visa er hur fin min Porslinsblomma är just nu.

Där är 11 stycken blomklasar och tre är helt utslagna just nu. De doftar himmelskt på kvällarna med en vaniljaktig doft. Ganska skarp doft, så det är nog tur att den bara doftar när det är mörkt.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mange
    Maj 16, 2010 @ 16:29:35

    Du är duktig du älskling. Du har allt gröna fingrar. Hade jag fått bestämma så hade vi haft plastblommor överallt haha.

  2. hassedotter
    Maj 16, 2010 @ 17:31:08

    Gröna fingrar är nog att överdriva, man bara ger fan i att vattna så ofta så blir blommorna överlyckliga när dom väl får vatten och då blommar dom. 🙂
    Nä tack, plastblommor vill jag inte gärna ha!

  3. Pia
    Maj 19, 2010 @ 09:05:29

    Åh så fin!! Min mammas porslinsblomma hade över 40 blomklasar en gång.. Det var mäktigt!! Och då doftade de gott oxå!
    Ha det gott!!

  4. hassedotter
    Maj 19, 2010 @ 15:20:19

    Ja, dom är vackra. Min blomma är inte så stor att det får plats 40 klasar, men den växer och frodas. Det doftade helt underbart inatt när jag kom hem vid halvtolvtiden.

Kommentera

