Jag är tydligen politiker

Jag har nog stigit i graderna den senaste tiden eftersom en politiker från Huddinge inte har lyckats hitta nån annan att debattera med.  Inte så konstigt kanske eftersom hon visst har lite skralt med läsare på sin blogg. (och nä, jag tänker inte länka dit, men läs gärna kommentarerna till inlägget om LO-Tidningen)

Men ärligt talat, hur orkar en 08-politiker hålla på att tjafsa med en sosse från skåne, som desutom inte är med på några som helst listor till nåt kommunalval. Allt handlar tydligen om att skaffa röster och det kan ju bli svårt bland mina läsare. Jag tvivlar på att speciellt många av mina läsare är moderater (och bor i Huddinge), en och annan finns säkert, men flertalet är nog inte speciellt intresserade av politik ens…

Men jag får väl ta åt mig av äran och tycka att jag tydligen gör nåt bra om nu en moderat från Huddinge är så intresserad av att försöka bevisa att jag har fel och att hon anser att det ens är lönt att debattera med mig.

Jag börjar nästan tycka lite synd om den här människan, för hon inbillar sig dessutom att jag skulle vara avundsjuk på henne. Vet faktiskt inte vad det är jag skulle vara avundsjuk på. Jag vill inte bo i Huddinge, jag vill inte vara moderat och jag vill inte skita i alla svaga i samhället. Jag har skapat mitt liv och jag är nöjd med det. Det jag inte är nöjd med är Sveriges regering och vad de har ställt till med och därför kommer jag att rösta och jag kommer naturligtvis rösta rött! Rättvisa är något som alltid har legat mig varmt om hjärtat och för mig finns det ingen rättvisa i moderaternas politik! De vill ju bara sparka på dem som redan ligger ner och göda dem som redan har mer än tillräckligt.

Jag hoppas verkligen att alla som får rösta i höst också gör det. Det är inte bara en rättighet vi har, jag anser att det är en skyldighet!

Kommentera

