NU är det vår

Jag och gubben gick en sväng efter vi hade varit och handlat idag och när vi gick längs med ån kunde jag inte låta bli att plocka lite Vitsippor. Visst är Vitsippor underbara! Jag har alltid älskat Vitsippor och jag vet inte hur många miljoner man plockade när man var liten till mamma. Bland det vackraste jag vet är en backe med bokträd som just har slagit ut och en matta med Vitsippor nedanför. är det vår för mig!

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Apr 18, 2010 @ 15:24:23

    Hej Gumman
    Håller med dig vitsippor de e vår. Bokskog helt underbart när det är på väg att slå ut man blir så nojig bara.kramizar

  2. git
    Apr 18, 2010 @ 19:20:12

    ja då är det vår det är jätte fint nu i skogen. kram vi ses i morgon

  3. hassedotter
    Apr 18, 2010 @ 20:59:22

    Det är ju det.
    Kram på dig!

  4. Christel
    Apr 19, 2010 @ 11:28:33

    Åh, vitsippor! Här är det bara enstaka optimistiska vitsippor som tittar fram, men de är lätt räknade. Våren är ju senare här, så här uppe är det snödroppar och krokusar som dominerar än så länge. Inte ens en antydan till grönt på träden heller, så det känns inte som våren är här ännu. Det var frost på bilrutorna i morse så du förstår kanske vad jag menar…

    Kram!

  5. hassedotter
    Apr 19, 2010 @ 16:54:23

    Jo, fast här har det varit frost varje morgon också faktiskt. Ett rent helvete, nollgradigt på natten och uppåt 15 grader på dan, gissa om jag har ont både här och där. Men vår är det i alla fall här och jag är glad för att det för en gångs skull ÄR vår och inte sommar direkt som det oftast brukar bli. Det börjar bli lite grönt skimmer på träden här nu, så det dröjer inte länge innan allt exploderar.
    Kram!

  6. annamis
    Apr 28, 2010 @ 20:14:29

    Samma här måste jag säga. Vitsippor och blåsippor är = vår!!

  7. hassedotter
    Apr 28, 2010 @ 21:03:42

    Javisst är det härligt! Tyvärr är det inte så vanligt med blåsippor just här omkring, men vitsippor finns det i överflöd.
    Välkommen hit, annamis och välkommen åter.

Kommentera

