Hemmafix

Idag har vi faktiskt gjort något vettigt för en gångs skull. Gubben har rensat avloppet i köket och jag har sorterat mina skor.

Det har luktat skitäckligt i köket nu ett par dagar och det har inte hjälpt med att slänga ut sopor eller hälla ättika i avloppet, så idag har vi tagit tag i problemet och monterat ner rören under vasken och rengjort dem. De var riktigt grisiga inuti så det var nog inte så konstigt att det luktade. Nu ska inte jag ta åt mig någon ära till att det blev gjort, för det är gubben som har gjort allt grovgörat. Jag kan väl om jag vill, men jag tycker det är superäckligt! Dessutom klarar jag inte av att kräla under vasken heller, är man vig som ett kylskåp så är man…

Jag bestämde mig igår att jag skulle rensa ut ibland mina skor idag , så det har jag pysslat med. Alltså, man tycker ju alltid attt man inte har några skor (kvinnligt fenomen?) men likväl så har jag såpass många att jag kan slänga en hel Ullaredskasse full med skor som jag aldrig använder eller som är för slitna och ändå ha en hel massa skor kvar. Men man kan ju knappast ha för många skor tycker jag, det fattas alltid något när man väl river ibland det man har. Det är väl som med garderoben, man har aldrig något att ta på sig, tycker man, men hittills har jag ju knappast gått naken eller skolös heller för den delen.

Nåja, nu luktar det gott i köket igen och jag har lite bättre koll på mina skor. Nästa projekt som jag har satt mig för att göra är att rensa i garderoben, men när det blir gjort vet jag inte… 😉

Ha det gött!

14 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Apr 18, 2010 @ 13:02:18

    Visst är vi duktiga älskling. Känner jag dig rätt så köper du snart nya skor 😀 Puss

  2. Christel
    Apr 18, 2010 @ 13:30:57

    Nej, rensa avlopp är inte särskilt lockande, men ibland måste det ju tyvärr göras. Tur att du har en gubbe som kunde göra det åt dig/er.

    Skor är ett lite konstigt fenomen. Antingen har man alldeles för mågna som man aldrig använder eller så har man inte några vettiga alls. Just nu har jag väldigt ont om skor, för jag har slängt nästan alla mina gamla och trasiga. Det var några år sedan, men sen har jag inte kunnat hitta några som jag velat ha, så därför har jag knappt några skor nu.

    Garderoben skulle jag också behöva städa i. Har fått en massa kläder av två jobbarkompisar, så jag lider ingen brist på kläder, men det behöver rensas så att jag blir av med allt som bara ligger där och aldrig används av olika anledningar. En del har blivit för litet och en del är gammalt och slitet. Jaja, nån dag ska jag väl ta mig i kragen och rensa där.

    Ha det bra! Kram!

  3. hassedotter
    Apr 18, 2010 @ 14:26:17

    Jo, det finns nog en viss risk för det… 😎
    Puss på dig med!

  4. hassedotter
    Apr 18, 2010 @ 14:35:11

    Ja, jag är evigt tacksam för att slippa göra det… Blää. 😕
    Jag känner igen fenomenet som sagt. Har ni någon Skopunkten i närheten där uppe så kan jag rekommendera dig att köpa skor där. Finns på nätet också, i och för sig. Bra priser och man får bra rabatter också. Om man köper två par skor så får man halva priset på det ena paret och köper man tre par så får man det billigaste paret på köpet. Skitbra och dom har hyfsad kvalitet på skorna också. Sen en sak som är bra också, storlekarna är alltid lika, jag vet att om jag tar ett par 38:or så passar dom.
    Ha det bra och hoppas du hittar lite skor. 😉
    Kram på dig!

  5. Magnus Johansson
    Apr 18, 2010 @ 14:44:22

    Christel:
    Det är inget konstigt fenomen, det är ni kvinnor som är konstiga ;). Era män har inte dom bekymmren för en man klarar sig med rena kalsonger då och då….eller?

  6. litbo
    Apr 18, 2010 @ 15:21:58

    Städa garderoben ucsh ucsh har jag lovat, men inte vilket årtionde. Fast jag måste nog eller så slänger jag ut gubbens kläder och tar hans. För det blir ju alltid en liten kasse med hem från stockholmia,var gång man är där. Skor ja det har jag mani på det vet du om kramizar

  7. hassedotter
    Apr 18, 2010 @ 15:48:55

    Jo, jag känner väl till din lilla mani på skor och om jag hade råd eller kunde gå i vilka skor som helst så hade jag nog varit likadan…
    Kram!

  8. Christel
    Apr 18, 2010 @ 22:03:36

    Jodå, vi har Skopunkten i både Jönköping och Linköping. Det är där jag köpt de skor och stövlar jag har nu. Problemet tidigare år har varit att jag inte hittat något snyggt där, pga att modet inte passat min smak. I år ska jag nog kunna hitta några skor där, för nu passar modet mig igen 🙂

  9. Christel
    Apr 18, 2010 @ 22:10:19

    Skillnaden mellan män och kvinnor är att ni män i princip bara behöver 3-4 par skor: ett par gympadojor, ett par sandaler, eventuellt ett par lite snyggare skor och ett par vinterskor. Vi kvinnor behöver olika skor till olika kläder och sen vill man ju ha både med och utan klack samt finskor och vardagsskor. Det är ni män som är konstiga som tycker att det är helt okej med gympaskor till finkläder ;).

    Nja, ni behöver lite mer än så. Några snygga skjortor, t-shirts, sweatshirts, jeans och byxor är ju inte helt fel, eller hur. 😉

  10. hassedotter
    Apr 19, 2010 @ 16:49:56

    Syrran: Ja, nu är det ju mycket åttiotalsmodet som har kommit igen, så nåt bör du väl hitta…

  11. hassedotter
    Apr 19, 2010 @ 16:50:49

    Heja syrran! 😆

  12. Magnus Johansson
    Apr 19, 2010 @ 17:18:48

    Christel.
    Mitt inlägg sved läste jag 😆

  13. Christel
    Apr 19, 2010 @ 23:10:07

    Inte det minsta. Men ditt svar visar mest på att mitt svar visste var det tog 😀

  14. hassedotter
    Apr 20, 2010 @ 10:49:02

    Så, nu är det slutkäbblat!

Kommentera

