Dikt

Den här dikten skrev jag till Magnus 1989 och det är väl lite känslan i dikten som jag vill återuppleva.

Till Magnus

Jag vill krama dig

känna din kropp mot min,

komma intill dig och känna din värme,

känna dina hjärtslag.

Jag vill kyssa dig över hela kroppen,

killa dig och få dig att njuta.

Jag vill ha dig här bredvid mig,

ligga i dina armar och glömma omvärlden,

bara tänka på dig och må bra.

Jag vill höra din röst viska något fint i mitt öra,

jag vill se dina vackra ögon,

ditt mjuka leende,

ditt fina ansikte.

Jag vill känna dina händer smeka min kropp,

killa mig i nacken och leka med mitt hår.

Jag vill ha dig här.

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Christel
    Apr 09, 2010 @ 19:58:45

    Den känslan vill nog alla återuppleva då och då. Fin dikt förresten, fast det har jag ju sagt till dig förut också.

  2. hassedotter
    Apr 09, 2010 @ 23:23:48

    Ja, det kan ju inte vara första gången du läser den, eller hur?
    Kram

  3. Christel
    Apr 10, 2010 @ 23:02:50

    Nej, det är många år sedan jag läste den första gången. Tror det är minst 15 år sedan.
    Kram!

  4. hassedotter
    Apr 10, 2010 @ 23:05:59

    Ja, det måste det vara, minst!

  5. Magnus Johansson
    Apr 18, 2010 @ 13:09:34

    Du är för söt min lilla duva. Jag älskar dig!

  6. hassedotter
    Apr 18, 2010 @ 14:28:21

    Jag älskar dig med! Det som jag skrev i dikten gäller fortfarande och jag känner likadant för dig nu som jag gjorde då.

Kommentera

