Nykär

Jag vill väl börja med att säga att jag lever i ett bra förhållande och jag trivs med mitt liv. Jag har inga planer på att förändra något. Det är väl lika bra att säga det så det inte blir några missförstånd här nu.

Men ibland kan jag sakna den där känslan av att vara nykär. Pirret i magen när man kysser någon för första gången, man försöker klura ut vad den nya kärleken är för någon, man lär känna varandra. Det är ju mycket ett spel man håller på med, man putsar fjädrarna för att attrahera den andre och gör sitt bästa för att vara just den han vill ha.

När slutar man att göra sig till lite extra för varandra egentligen? Missförstå mig inte nu, jag tycker det är skönt att slippa dölja vem jag är och framför allt att slippa dölja mina dåliga sidor. Men visst är det något särskilt med att vara så där i startgroparna med en ny kärlek. När man inte vet allt om varandra. När man fortfarande har hemligheter för varandra.

I ett förhållande blir det ju gärna så att allt går på rutin och någonstans där tror jag man glömmer bort varandra och bara förutsätter att den andre finns där. Som jag har skrivit förut så har ju jag och min gubbe haft både dalar och toppar i vårt förhållande och just nu är vi nog på väg upp på en topp. Det mesta flyter på bra och allt känns ganska skönt. Det är en anledning till att jag blev väldigt irriterad på min gubbe häromdagen när han tillät någon att hoppa på mig med felaktiga antagelser på hans blogg (gubbens alltså). Jag tyckte att han åtminstone kunde säga ifrån, men det gjorde han inte förrän jag hade skällt på honom. Då blir man lite besviken. Men gubben min är förlåten, jag är inte långsint.

Jag ska passa på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!

niner

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Magnus Johansson
    Apr 02, 2010 @ 20:57:32

    Ja du min kära fru. Visst kan jag med känna så, men det är så lätt att gå i samma spår hela tiden. Vi ska nog få till det på nåt sätt.
    Jag älskar dig!

  2. hassedotter
    Apr 02, 2010 @ 21:15:28

    Det tvivlar jag inte på… (att vi ska få till det , alltså 😉 )
    Puss, jag älskar dig med!

  3. git
    Apr 03, 2010 @ 20:04:00

    det är synd att man glömmer bort att vårda kärleken ,kram på er

  4. hassedotter
    Apr 03, 2010 @ 21:08:01

    Ja och jag tror att det blir så i de flesta förhållanden någon gång i alla fall.
    Kram på dig med!

  5. Pia
    Apr 05, 2010 @ 21:27:10

    Förstår precis vad du menar.. *suck*

Kommentera

