Kattdiskussioner

Jag och min gubbe har lite olika åsikt när det gäller att skaffa katt. Jag vill nämligen ha en katt , men det vill inte han. Så jag kör med någon sorts uttröttningskampanj mot gubben (man skulle kunna kalla det för tjat också…) och hoppas väl på att han ska ge sig förr eller senare.

En orsak till att gubben inte vill ha någon katt är att man ju blir lite låst. Det kan jag ju visserligen hålla med om, men jag är lite lagom kattokig och börjar verkligen sakna att ha katt.

När jag och gubben flyttade ihop så fick han en katt på köpet skulle man väl kunna säga, eftersom jag hade en katt när vi blev ihop. Den katten var lite speciell, till att börja med var han riktigt svartsjuk på gubben och vaktade nästan mig så att han inte skulle komma för nära, men det gick över ganska fort när vi väl flyttade ihop. Den katten var verkligen bara min, det var hos mig han sov på nätterna och det var oftast hos mig han låg och myste på kvällarna också. Tyvärr fick han diabetes och vi var tvungna att avliva honom för cirka 6 år sen. Vi bestämde väl i den vevan att vi inte skulle skaffa någon ny katt. Men naturligtvis blev det en ny katt.

För cirka två år sen så fick jag frågan om jag ville ta hand om en katt. Efter många om och men så bestämdes det att vi skulle ta emot katten. Den här katten bodde hos en person som ofta var sjuk och åkte in på sjukhuset och då blev katten ensam och det var ju inte så bra, så min vän Pia ville att jag skulle ta hand om den istället. Katten var hennes från början nämligen. Gubben var ganska skeptisk till att bli kattägare igen, men till slut visade det sig att den katten verkligen var hans. Katten sov hos honom, låg brevid honom i soffan och Magnus skämde bort katten som bara den. Tyvärr blev han sjuk förra sommaren och vi fick avliva honom. I samband med det sa gubben att nu blir det inga fler katter…

Nu börjar jag bli lite lagom kattsjuk igen så därför håller jag på med min övertalningskampanj. Vi får väl se hur det blir, men jag tror gubben börjar mjukna… 😉

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mange
    Mar 25, 2010 @ 19:03:12

    Åh vilken söt liten historia, MEN glömmer du inte en liten viktig detalj? Vi kom överrens om att OM du skulle skaffa katt så fick jag köpa ny dator. DET protesterar jag inte emot. Jag är inge någon softis men en liten Pumba/Scotch skulle vara fint att ha i soffan för att skämma bort. Jag saknar allt Pumba emmellanåt 😦

  2. hassedotter
    Mar 25, 2010 @ 19:08:05

    Jodå, jag kommer ihåg vår överenskommelse. OM jag köper en raskatt för sisådär 4000 spänn så får du köpa dig en ny dator. Men, okej, om det gäller vilken katt som helst så kan jag väl skaffa en när jag vill, eller hur? 😉
    Jag vill ju dessutom att vi ska ha en katt som är VÅRAN, inte din eller min. Jag saknar mest Scotch förstås…
    Hehe, jag sa ju att du börjar mjukna.

  3. mange
    Mar 25, 2010 @ 19:46:49

    Jävla Käring :-)! Att man aldrig lär sig att tänka efter innan käften ska glappa 😀

  4. hassedotter
    Mar 25, 2010 @ 19:59:07

    Du borde ju ha lärt dig att jag inte glömmer detaljerna…
    Puss på dig!

  5. litbo
    Mar 25, 2010 @ 23:09:51

    Haha vad ni e gulliga. Klart det blir en katt 😀

  6. hassedotter
    Mar 26, 2010 @ 10:15:27

    Det lutar ju däråt i alla fall…
    Kram!

Kommentera

