Det där jobbet…

Jag har ju tjatat om att ni skulle hålla tummarna för att jag skulle få börja på ett jobb som jag och min personalledare var och kollade på för ett tag sen. Det är närmare bestämt tre veckor sen vi var där. Nu veckan tröttnade min personalledare på att vänta på att dom skulle höra av sig till henne så hon ringde upp och undrade lite vad som pågick. Jodå, dom var mycket positiva till mig, tyckte jag hade gjort ett bra intryck och alla hade tyckt bra om mig, men (och nu menar jag men med stora bokstäver) dom skulle ha ett styrelsemöte där dom skulle besluta om jag skulle få börja där. Det här styrelsemötet skulle visst hållas i onsdags och på torsdagen skulle dom höra av sig igen till min personalledare. Ingen har hört av sig hittills. I lördags fick jag ett sms av min personalledare om att hon ännu inte hade hört något, men hon hoppades dom skulle höra av sig till en av de andra personalledarna istället eftersom hon åker på semester i en vecka nu.

I fredags kom en annan personalledare och frågade mig hur det hade gått med jobbet och jag sa då som det var att dom inte hade hört av sig och att jag därmed antog att det inte blir nåt. Men det tyckte den här personalledaren var fel att anta bara för att dom inte hade hört av sig och att man skulle tänka positivt. Hon sa att hon bara hade hört positiva saker om hur det hade gått för mig när vi var där, så det skulle säkert gå bra. Jag förklarade för henne att jag anser att om man har goda nyheter så vill man ju berätta dom så fort som möjligt, men om man har dåliga nyheter så drar man gärna på det.

Jag kan ju tycka att det är mycket dålig stil att inte höra av sig och tala om vad som har beslutats. Frågan är väl om dom hade hört av sig överhuvudtaget om inte min personalledare hade ringt upp dom…

Jag kan ju tala om att det var ett jobb som växeltelefonist på ett taxibolag som det handlade om, om det var någon som har undrat.

Nåja, summan av kardemumman är väl att jag med största sannolikhet inte får det här jobbet, så ni som har hållt tummarna kan släppa dom nu.

Ha det bra!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. git
    Mar 21, 2010 @ 16:14:47

    hmm.ja och dom tycker att vi ska vara positiva och se möjligheter skit

  2. hassedotter
    Mar 21, 2010 @ 17:00:20

    Ja, man ska se möjligheter som inte ens finns. Sjukt är det!

  3. Magnus Johansson
    Mar 24, 2010 @ 17:25:49

    Jag tycker ni är negativa tjejer.Det ordnar sig nog i slutändan.

  4. hassedotter
    Mar 24, 2010 @ 18:18:31

    Jävligt troligt….

Kommentera

