Snart helg igen

Jaha, då var det redan torsdag och helgen lurar runt hörnet. Jag fattar inte var tiden tar vägen, dagarna bara rusar iväg, man hinner knappt gnälla om att det är måndag förrän det är fredag igen. Helt otroligt!

Igår var jag och lyssnade på Ingvar Carlsson när han hade en liten föreläsning på Sommarlust i stan. Det första som slog mig var att han verkligen är välbevarad, han är dock 75 år, men han såg definitivt inte ut att vara så gammal. Här kan ni läsa lite om vad han pratade om. Mest pratade han om hur de borgerliga partierna har nedrustat välfärden i Sverige och om hur viktigt det är att försöka stoppa nedrustningen och börja bygga upp Sverige igen. Det kommer att ta tid men det är möjligt, men först måste vänsterblocket vinna valet, annars är det troligen kört.

Annars händer det inte så mycket. Jag skulle ha fått besked idag om jobbet som jag var och kollade på, men det har jag inte fått så troligen blir det inget av med det. Men fortsätt att hålla tummarna, loppet kanske inte är kört än…

Några särskilda planer inför helgen har jag inte. Är det bra väder så ska jag försöka få med gubben ut på en långpromenad, det skadar nog varken honom eller mig. 😉

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Pia
    Mar 19, 2010 @ 19:31:30

    Jag håller tummarna .. hårt.. för att jobbet ska bli ditt!!
    Ha en skön fredagskväll! Kram!

  2. hassedotter
    Mar 19, 2010 @ 20:20:26

    Tack! Jag har inte gett upp ännu, men det ser lite dystert ut tyvärr.
    Ha en skön fredagskväll du med! Kram!

Kommentera

