Aprilväder

Eftersom jag ju inte är nåt fan av våren så måste jag fråga er som är det: Är det det här ni tycker är så underbart med våren? Ena minuten skiner solen och det är 13 grader varmt, nästa så blåser det halv storm och snöar och är svinkallt. Visst är det mysigt! Nä, men det är äkta svensk vår, mina vänner!

Ha, nu fick jag vara lite skadeglad… 😀

Fast jag undrar om inte tiden är något ur led, det är ju faktiskt inte april ännu…

Kram på er!

8 kommentarer (+lägga till din?)

  1. git
    Mar 14, 2010 @ 14:52:56

    det är vinter ännu det snöar som fan nu

  2. hassedotter
    Mar 14, 2010 @ 15:31:36

    Exakt! Det är ju det jag menar. Folk är som galna när det gäller att nu är det vår så det blir bara löjligt! Det verkar som om folk vill att det ska bli vår dan efter julafton ungefär och det retar mig. Vi bor faktiskt i Sverige och här finns det nåt som kallas vinter.
    Kram på dig, vi ses imorgon.

  3. Pia
    Mar 14, 2010 @ 16:15:48

    Ja, det ska inte vara aprilväder i mars!!!
    Men takdropp och fågelkvitter en solig dag, det gör mig glad!! Nu vill jag bara ha bort snön..

    Sv: Oj, då förstår jag att du kan relatera till boken/filmen. Sorgligt att du förlorade din tvillingsyster. Och att vara förälder i det läget, det är nog fruktansvärt.. Inga lätta beslut! 😦

  4. hassedotter
    Mar 14, 2010 @ 16:47:06

    Jag är ju lite anti mot våren och hela hysterin med det, men även jag gillar fågelkvitter och sol. Problemet är att svenskarna vill ha vår och sommar året runt känns det som och det vill inte jag!

    Sv: Jag har frågat min mamma hur hon har orkat, men hon säger bara att hon inte har haft nåt val och det är väl sant. Hon hade ju resten av familjen kvar och kunde ju inte bara ge upp, även om hon ville. Tyvärr har jag inte kunnat diskutera detta med min pappa för han dog när jag precis hade fyllt tolv och i den åldern tänker man inte på sånt här.

  5. magnus
    Mar 14, 2010 @ 16:53:18

    Håller med pia. Takdropp och fågelkvitter det piggar upp. Sol ska det vara.Tänk solstol, havet med kall läskeblask.Detta skitväder kan blåsa iväg till Amerikat eller nåt.

  6. hassedotter
    Mar 14, 2010 @ 17:34:19

    Du är så äckligt svensk! Fatta att det fortfarande är vinter.
    Du har ju tjatat om våren, nu får du ju det… Bakslag på bakslag. Hehe…

  7. litbo
    Mar 14, 2010 @ 18:08:35

    Jamen vilket ältande om VÅREN klart våren är på väg. Den ena minuten värmer solen nästa blåser det. Gässen är på gång di andra kvittrar för full hals tja det är svenskt väder som man kallar att våren är på väg hahaha Vi syns imorn kramiz

  8. hassedotter
    Mar 14, 2010 @ 20:29:20

    På VÄG ja, men inte HÄR än!
    Ses imorron, gumman! Kram

Kommentera

