Träningsvärk

Igår var jag iväg och simmade i badhuset. (Var annars?) Mycket trevligt sätt att motionera på, tycker jag. Det bästa med att simma är att man inte blir trött och svettig av det, men man får minsann valuta för träningen i alla fall. Jag har träningsvärk på ställen som jag knappt trodde att man hade några muskler på idag, kan jag ju meddela. Kul att upptäcka muskler som man inte trodde fanns…

Jag simmade 1000 meter och det är nog ganska lagom, nu gäller det bara att komma iväg varje vecka och fortsätta med det här. Det brukar ju var det som är kruxet, just att fortsätta. Förhoppningsvis kan jag få med mig gubben också lite då och då, han behöver det lika väl som jag. Igår skyllde han på att han ”mådde skit”, vad det nu innebär egentligen. Han verkade ganska pigg när jag gick och även när jag kom hem igen. Undrar om det där med att ”må skit” betyder att latmasken har bitit sig fast lite väl bra…

Jag trodde dock att jag skulle ha betydligt mer ont överallt idag, så kanske är jag inte fullt så otränad som jag trodde. 😉

Ha det bra, vi hörs!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Shopalicious
    Mar 10, 2010 @ 22:27:05

    Sv: aha, okej.. Ja det kan ju vara det. Nu har jag gjort om hela stilmallen från grunden så hoppas att bloggen ser ut som den ska.

  2. litbo
    Mar 11, 2010 @ 16:37:46

    Träningsvärk
    Japp de du det kan man få på dom oanande ställen jag vet. Men man mår faktiskt jättebra senare kan ta nån dag innan det försvinner. Men gud så vinga bröden man känner sig. Du kan ju säga till när du ska simma jag kan ju kanske följa med nån gång kramiz

  3. hassedotter
    Mar 11, 2010 @ 17:23:32

    Jo, vill man bli fin får man lida pin, heter det ju. Och det är ganska skönt efteråt. Jag har tänkt att simma varje tisdagkväll mellan halvsex och sju här i Broby. du får hemskt gärna komma och hålla mig sällskap nån gång.
    Kram!

  4. Pia
    Mar 12, 2010 @ 20:56:49

    Träningsvärk brukar komma två dagar efteråt, i allafall för mig! 😉
    Jag gillar också att simma och till sommaren , då vi flyttat, bor jag väldigt nära badhuset.. det blir kanonbra!!

  5. hassedotter
    Mar 12, 2010 @ 22:12:19

    För mig brukar träningsvärken komma nästan exakt ett dygn efter jag har tränat, så det är nog olika det där. Jag har ca 1 km till badhuset här, det är perfekt!

Kommentera

