Lekt lite

För ett tag sen så köpte vi en ny skrivare. Det var en multifunktionsskrivare med både kopiator och skanner i också. Igår kom jag på att jag skulle testa skannern, så det gjorde jag. Jag måste säga att den var väldigt bra, bilderna blev riktigt bra. Tänkte visa några exempel. Håll till godo!

Först ett par bilder på mig i min barndom:

IMG_0002a

IMG_0003

Då var man ju både liten och söt, nu är det bara ”och” kvar… 🙂

Nu en bild som jag alltid har gillat. Tagen en Valborgsmässoafton för hundra år sen ungefär. Närmare bestämt är det nog 1988… (ja, det är min gubbe)Magnus

Här kommer en bild på en mycket underbar katt som tyvärr inte finns längre, nämligen Scotch.Scotch1

Lite landskapsbilder är ju inte fel… Den första är ifrån Kew Gardens i London, den andra är ifrån Skottland.

The PagodaKingussie

Och till sist ett foto från när jag och gubben gifte oss.Bröllop

Jag är i alla fall mycket nöjd med resultatet av skanningen. När jag väl har lärt mig alla finesser så blir säkert resultatet ännu bättre. Om jag vill ha att göra så kan jag ju börja skanna in alla mina gamla foton, skulle tro att där är ett par tusen ungefär…

Ha det bra, vi hörs!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Mar 03, 2010 @ 22:14:04

    Hej Gumman
    Ja det vill jag ju lova det var ju en kanon skrivare. Det blev ju bra resultat var den dyr/köpt nånstans. Och du var ju jättegullig när du var liten ,men det är du nu oxå så det så. Samma smile då som nu haha. Och den där bilden som e 100 år gammal, måste säga lite svårt att tro vem det är hihi, men jag förstår att du gillar den. Bröllopskortet är ju oxå gulligt. Vi höres puss kram på dej

  2. hassedotter
    Mar 04, 2010 @ 10:23:38

    Nä, den var inte dyr, ca 600 spänn på Elgiganten (tror jag). Det är en Canon pixma mp190 om du vill kolla efter en.
    Ja, jag har nog inte ändrat mig så väldigt mycket faktiskt, jag upptäckte till och med att jag hade den där smilgropen redan då, jag trodde att den hade kommit på äldre dar.
    Puss och kram!

Kommentera

