Lördag i februari

Det blev inget av med att åka till Git och Sommarlust igår av diverse skäl. Och det var nog tur det, för jag var astrött igår! Jag hade troligen kunnat stå upp och somnat på dansgolvet och det hade ju inte varit nån höjdare. Nåja, det blir av en annan gång istället.

Det är ofattbart att man kan vara så trött som jag är, jag har varit konstant trött i snart ett år. Enligt alla prover som tas regelbundet på mig så är allt bra, så man ju undra vad som är fel egentligen. Jag har provat att äta multivitaminer, motionera, vara ute mer, käkat Ginseng, men ingenting verkar hjälpa. Okej att man blir ganska trött av att inte ha nåt att göra på jobbet, men det här är ju löjligt! Det känns som om jag skulle kunna sova dygnet runt och ändå vara trött. Jag börjar undra om jag har nån konstig depression, men jag tycker att jag är för glad och positiv för det. Jag har haft en och annan depression tidigare i mitt liv och det har inte känts så här. I höstas kanske jag hade kunnat skylla på depression för då var mitt liv ganska jobbigt en tid, men det har ordnat sig på den punkten. Någon som har något knep för att bli piggare? Tacksam för bra råd.

Jag var ju på årsmöte på S-fackklubben i torsdags och det var trevligt. Det var första gången jag var med där och jag lyckades bli invald i styrelsen som suppleant. Det var Karl-Erik Innala som nominerade mig, så nåt intryck bör jag ju ha gjort. Han tyckte att det behövdes kvinnlig fägring i styrelsen och det kan jag hålla med om, det är mest karlar där. Karl-Erik är ledamot i kommunstyrelsen i Östra Göinge kommun så nuförtiden umgås man med höjdare minsann! 😀

Ja, det var nog allt för den här gången. Fortsätt att hålla tummarna om jobbet jag ska kolla på måndag.

Ha det bra, vi hörs!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Feb 28, 2010 @ 16:46:09

    Hej Gumman
    Tråkigt att det inte blev något i fredags. Jag lyckades komma precis i tid planet från storstan, var försenat så jag var där 21:00.Jag vill lova att jag hade skitkul men jag var astrött. Sen var jag på countrygalan i lördags kul men nu vill jag lova att jag e ASTRÖTT. Ska ju på kurs mån-ons men vi höres o lycka till på mån. kramizar

  2. hassedotter
    Feb 28, 2010 @ 17:06:07

    Jo, det var lite trist att det inte blev nåt, men så blir det ibland.
    Förstår att du är helt slut nu, du får vila upp dig på kursen… 😀
    Puss och kram, vi hörs!

  3. Pia
    Mar 03, 2010 @ 13:25:52

    Jag kan känna igen det där med tröttheten. Hos mig har det nog handlat mycket om relationsproblem som gjort att kroppen gått in i stand-by-läge(typ täcket över huvudet!) 😉

  4. hassedotter
    Mar 03, 2010 @ 14:35:07

    Jag tror nog att en del av min trötthet också har varit en reaktion på allt strul som jag och gubben har gått igenom, men på nåt sätt så tycker jag att det borde ha gett med sig nu eftersom de problemen vi hade är lösta nu. Men sen kan jag ju erkänna att jag väl fortfarande är på min vakt och liksom bara väntar på att problemen ska komma tillbaka. Dumt av mig, men det är svårt att plötsligt börja lita till 100% på någon igen.

  5. Pia
    Mar 03, 2010 @ 15:04:20

    Men det kanske är därför du är trött, du har slappnat av eftersom ni löst problemen. Du kanske har tid att verkligen lyssna hur du mår först nu.. Kram!

  6. hassedotter
    Mar 03, 2010 @ 15:21:35

    En jobbarkompis sa ungefär detsamma till mig en gång, hon vet dessutom allt om vad som pågick då, så det är väl troligt att det är det som gör det. Hoppas bara jag piggnar till snart, för det här är JOBBIGT!

Kommentera

