Lite av varje

Hej igen! Det dröjde visst lite innan jag kom mig för att skriva igen trots att jag lovade bättring. Fast jag får väl klaga lite på responsen på mitt förra inlägg, inte var det många som ville visa sig…

Nåja, det har hunnit hända lite av varje i alla fall. Igår hade vi årsmöte med verkstadsklubben på jobbet och jag blev vald till försäkringsrådgivare, så nu blir det till att gå en massa kurser. Jag tycker det är kul att gå på olika utbildningar och få använda huvudet lite, blir inte så mycket av den varan på jobbet…

Igår eftermiddag var jag på ögonmottagningen och gjorde en ögonbottenfotografering. Det är så att om man är diabetiker som jag är så måste man kolla sina ögon lite då och då eftersom diabetesen leder till förändringar i de fina blodkärlen i ögonen och det kan i förlängningen påverka synen. Det värsta med den undersökningen är att man får pupillvidgande droppar i ögonen och på mig sitter effekten på dropparna i väldigt länge, cirka 2 dygn. Alltså har jag fortfarande lite problem med ögonen och är extra ljuskänslig. Dessutom blir närseendet försämrat. Inte nån höjdare, men det går ju över.

Imorgon kväll ska jag på nästa årsmöte, den här gången är det IF-Metalls S-fackklubb som har årsmöte. Problemet är att mötet hålls på avdelningskontoret i Kristianstad klockan halv sex på kvällen och jag hinner inte hem och tillbaka till stan igen, så det blir till att spendera tiden inne i stan från jag slutar till halv sex. Nåja, det är ju lönedag imorgon så det kan väl gå för sig. Lite shopping är ju aldrig fel…

I lördags var jag och Pia plus några till i Valje och dansade till Drifters. Jag hade en mycket trevlig kväll och dansade en hel del. Det var precis lagom mycket folk där, inte för trångt och inte för glest heller. På fredag ska jag till Sommarlust i Kristianstad och dansa till Black Jack. Vi är ett gäng från jobbet som ska dit. Och eftersom det blir lite snålt med tid även då att åka hem först så följer jag med Git hem istället och fixar till mig där innan det är dags att dra in till stan igen till en annan jobbarkompis på förfest. Sen spenderar jag natten hos Git och kommer inte hem förrän på lördag någon gång. Ska bli kul!

På måndag förmiddag ska jag och min personalledare på Samhall åka och kolla på ett jobb som jag eventuellt ska börja på. Håll tummarna för att allt klaffar för det är troligen ett jobb som verkligen passar mig.

Ja, det var nog allt för den här gången. Ha det bra, vi hörs!

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. litbo
    Feb 24, 2010 @ 22:08:01

    Hej gumman
    Lycka till med ditt nya uppdrag som försäkringsrådgivare jag tror nog att det passar dej.Och det där att fota ögonen ucsh jag vet hur det är.Man är väldigt ljuskänslig brrrr.Och årsmötet till S-faklubben lycka till, jag är inte där befinner mej i stora staden ju.Lördan ja den var verkligen trevlig jag hittade en helt underbar dansör mmmmmmmer säger jag inte.Sommarlust haha ja jag hoppas ni får kul för det kommer jag att ha iaf,när jag roar mej med att titta o ser er.Vi syns på kvällen ju.När det gäller att titta på nytt jobb så håller jag verkligen tummarna och tårna lycka till. Du föresten tat lugnt när du övernattar hos Git hihi.Kramizar på dej

  2. hassedotter
    Feb 25, 2010 @ 21:01:36

    Jag ska göra mitt bästa som försäkringsrådgivare, det ska nog gå bra.
    Jag blev vald till suppleant i s-fackklubben idag, vi får väl se vad det blir av det.
    Hmm, är du lite nykär, tycker jag har hört nåt om den där dansören innan…
    Tyvärr så blir det inget Sommarlust för mig och Git för hennes chaffis kunde inte, strul med bilen, men det blir väl en annan gång i stället.
    Ja, håll hårt i tummarna, jag vill verkligen ut på nåt nytt jobb!
    Kram på dig och ha det så bra tills vi ses igen!

  3. Pia
    Feb 26, 2010 @ 13:28:30

    Håller tummarna för jobbet!!!! 🙂
    Kram!

  4. hassedotter
    Feb 26, 2010 @ 17:43:50

    Tack!

  5. Christel
    Feb 27, 2010 @ 04:21:28

    Håller tummarna för att du ska få jobbet och att du kommer att trivas där i så fall.

    Lycka till med utbildningarna också. Det är ju alltid kul att lära sig nya saker.

  6. hassedotter
    Feb 27, 2010 @ 12:11:53

    Tack!
    Ja, att gå på utbildning är ju nästan alltid kul faktiskt.
    Kram!

Kommentera

