Alla hjärtans dag

Jaha, då var det alltså alla hjärtans dag igen och man har förstås fått en massa blommor och juveler och fin middag av gubben idag. Eller…kanske inte.

Ärligt talat så är jag nog en av de mest oromantiska kvinnor som går i ett par skor. Har aldrig gillat romantiskt dravel faktiskt. Visst, det kan väl gå an att titta på en romantisk film nån gång emellanåt, men det här med levande ljus och vin och räkor är definitivt inte min grej. Dessutom tycker jag att om gubben inte kan köpa en blomsterkvast bara helt utan anledning så varför ska han göra sig till och ge mig blommor just idag? Resten av året då? Älskar man någon så gör man väl det hela tiden och inte mer just en viss dag på året, bara för att nån smart jävel har kommit på det här med alla hjärtans dag. Nä, visa att du tycker om dom som du tycker om resten av året istället och bojkotta alla hjärtans dag, det är mitt råd!

Okej, jag är gift och dessutom ganska lyckligt gift, men hur känns det för alla dom som är ensamma av olika anledningar en dag som den här? Man kanske inte har valt ensamheten själv och söker med ljus och lykta efter den rätta/rätte. Man kan ju ha blivit lämnad, genom att förhållandet sprack eller i värsta fall så har ens partner dött, då känns nog en sån här dag lite extra tung. Man blir hela tiden matad med en massa reklam om än det ena och än det andra som man ska ge sin hjärtevän idag och man blir matad med budskapet att om du får dyra presenter idag så är du extra mycket älskad och extra lycklig. Bullshit! Kärlek och lycka kan inte köpas för pengar eller med presenter. De som tror det kommer aldrig att finna lyckan!

Nä, kör med ärlighet och visa dom du älskar att du älskar dom hela tiden istället för en enda dag på året.

Så till er alla som jag älskar av hela mitt hjärta och till er alla som jag hanske inte älskar fullt så mycket, men som jag ändå bryr mig väldigt mycket om, PUSS & KRAM! ♥

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. git
    Feb 14, 2010 @ 21:54:20

    jag håller med dig ,vill jag ha en blomma så köper jag den själv,och kärleken finns i en och man kan älska på många olika sätt,en stor kram på er

  2. litbo
    Feb 14, 2010 @ 23:27:00

    Hej gumman
    Klart jag håller med dej. Ska man ge blommer eller få blommer då kan det ju vara hela året ingen bestämd dag. Fast jag gillar ändå dagen. Jag får ju krama vem jag vill ju,som jag annars inte vågar kanske. Vi skyller ju på dagen eller????? Klart jag vill bli älskad hela året och inte en dag. Jag kramar dej nästa gång vi ses. JÄTTE KRAMIZ FRÅN MEJ TILL DAJ

  3. hassedotter
    Feb 15, 2010 @ 17:52:16

    Jamen, kramas kan man göra varje dag ju och att du inte skulle våga, det går jag inte på!
    Puss och kram!

  4. hassedotter
    Feb 15, 2010 @ 17:53:03

    Du är allt klok som en bok, Git gumman! Kram på dig med!

  5. Pia
    Feb 17, 2010 @ 20:49:32

    Det stämmer det du säger.. men tyvärr är det inte ofta som min man kommer hem med blommor eller något annat överraskande.. *suck* Trots att jag vet att han älskar mig! 😉

Kommentera

